خبرگزاری کار ایران

دکتر زالی در همایش متخصصان پاتولوژی کشور:

رشتهٔ آسیب‌شناسی کمترین میزان شکایات پزشکی را داراست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۵۳

رشد و تکامل در هر دو حوزه مهارتی و دانشی در رشته آسیب‌شناسی در سال‌های اخیر حیرت انگیز است / می‌توان ادعا کرد آسیب‌شناسی از علمی‌ترین و فعال‌ترین رشته‌های پزشکی در کشور هستند.

ایلنا: رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اعتقاد به اینکه اقدامات کوچک صنفی آثار بزرگ ملی را در پی دارد، گفت: تشکیل پانل ویژهٔ مدل و متدولوژی برنامه پزشک خانواده تحت عنوان ارزیابی و آسیب‌شناسی نسخهٔ ۰۲ در همایش سال گذشته انجمن آسیب‌شناسی سرآغاز خوبی برای تحرکات علمی - صنفی کشور با آثار نقش آفرین بود که می‌تواند به عنوان یک الگو در سایر همایش‌های علمی کشور نیز مورد توجه قرار گیرد تا از ظرفیت کار‌شناسی انجمن‌های علمی در رابطه با مشکلات مبتلا به نظام سلامت با نگاه عالمانه استفاده شود.

به گزارش ایلنا، " علیرضا زالی " در پانزدهمین همایش سالیانه انجمن آسیب‌شناسی ایران در سالن همایش‌های رازی با تقدیر از توسعه علمی و ارتقای سطح دانش رشته آسیب‌شناسی در کشور گفت: این امر با مدد و تلاش علمی روز افزون متخصصین پاتولوژیست کشور در اقصی نقاط کشور حاصل شده است.

وی با استناد بر آمار، رشتهٔ آسیب‌شناسی را جزو کمترین حوزه‌ها در بحثشکایات پزشکی برشمرد و افزود: حال آنکه این بخش می‌تواند بالقوه از شکننده‌ترین بخش‌های پزشکی باشد.

زالی رشد و تکامل در هر دو حوزه مهارتی و دانشی در رشته آسیب‌شناسی در سال‌های اخیر را حیرت انگیز دانست و گفت: می‌توان ادعا کرد این گروه از پزشکی از علمی‌ترین و فعال‌ترین رشته‌های پزشکی در کشور هستند.

زالی یادآور شد: طی سال‌های اخیر رشته آسیب‌شناسی و پاتولوژی به مرزهای نوین دانش در کشور رسیده ولی لازم است با استفاده از ظرفیت‌های فن آوری‌های نوین در حوزه رشته آسیب‌شناسی از قبیل پرتومیکس و سیستم بیولوژی ظرفیت‌های جدیدتری را نسبت به قبل در حوزه تشخیصی فراهم کرد، بر این اساس نقش متخصصین آسیب‌شناسی در موارد علمی و درمانی در کشور بیش از گذشته باید مورد تایید و تسریع قرار گیرد و نقش فعالانه تری برای این گروه از همکاران در فرایندهای تشخیص قطعی در بخش‌های دولتی و خصوصی فراهم گردد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین در حاشیه برگزرای جشنواره بزرگداشت دکتر مسلم بهادری، وی را از اساتید و شخصیتهای ارزنده در حوزه آسیب‌شناسی پزشکی دانست و یادآور شد: دکتر بهادری از اساتید بزرگوار علمی هستند که حضور آن‌ها در صحنه‌های اجتماعی نیز همانند وجه علمی آنان تاثیرگذار بوده و بی‌تردید ایشان از ذخایر علمی کشور محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز