خبرگزاری کار ایران

بیماری که باعثسفیدی زودرس مو می‌شود / زمان طبیعی سفید شدن مو

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۶۱

بطور کلی می‌توان گفت هیچ رنگی نیست که صد درصد به مو آسیب نرساند و هر رنگی تا درجاتی باعثخشکی ساقه مو یا خارش و سوزش سطح سر هنگام رنگ کردن می‌شود.

ایلنا: یک متخصص پوست و مو گفت: گاهی بیماریهایی مانند کم کاری تیروئید و کمبود بعضی از مواد غذایی باعثسفیدی زودرس مو حتی در بین کودکان می‌شود.

به گزارش ایلنا، " نصرت پورسینا " گفت: از حدود ۳۰ سالگی موهای سر در هر دو جنس زن و مرد شروع به سفید شدن می‌کند. زمان سفید شدن مو به عواملی مانند ژنتیک و ارثبستگی دارد البته گاهی بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید و کمبود بعضی از مواد غذایی هم باعثسفیدی زودرس مو حتی در بین کودکان می‌شود.

وی ادامه داد: در درمان سفیدی موی سر ابتدا باید آزمایشهای مخصوص انجام شود و اگر نرمال بود به فکر مسائل ژنتیکی باشیم اما اکثر افراد ظاهر موی سفید را دوست ندارند و درصدد رنگ کردن مو و جبران آن هستند.

پورسینا بیان کرد: هیچ رنگی به صورت دائمی باعثعدم برگشت سفیدی مو نمی‌شود اگر در تبلیغات مشاهده می‌کنیم که رنگ موی خاصی از برگشت کامل سفیدی مو جلوگیری می‌کند، اشتباه است. این موضوع به این دلیل است که در مورد موهای سفید شده در سنین بالای ۳۰ سالگی و یا قبل از آن، سلولهایی که در حال رشد هستند، ملانوسیدهای آن‌ها فعالیت نکرده و موهایی که از سطح پوست سر خارج می‌شوند مجددا به صورت موهای سفید خارج می‌شوند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به رعایت نکات مهم در مورد رنگ کردن تصریح کرد: رنگ مو باید صددرصد استاندارد باشد و به ریشه و ساقه مو آسیب نرساند و رنگ‌هایی که دارای برچسب وزارت بهداشت هستند خریداری شود. همچنین در هنگام رنگ کردن مو از اکسیدان و آب اکسیژنه خیلی کم استفاده شود.

وی گفت: بطور کلی می‌توان گفت هیچ رنگی نیست که صد درصد به مو آسیب نرساند و هر رنگی تا درجاتی باعثخشکی ساقه مو یا خارش و سوزش سطح سر هنگام رنگ کردن می‌شود.

پورسینا اضافه کرد: برای جلوگیری از خشکی مو باید بعد از اینکه رنگ روی سر گذاشته شد و مو رنگ شد بهتر است تارهای مو را با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، نارگیل و بادام چرب کرد.

این متخصص پوست و مو توصیه کرد: شستشوی موی رنگ کرده با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده باید انجام شود تا تداوم رنگ بر ساقه مو را بیشتر نماید.

پورسینا همچنین گفت: گاهی بعضی از افراد به ترکیبات پارافنیل دی امین حساسیت دارند که ممکن است سبب قرمزی و حساسیت صورت و پلک‌ها شود که این افراد باید از رنگ‌های مخصوص که حاوی این ماده نباشد استفاده کنند.

وی افزود: اگر مو زیاد رنگ شود یا با برس شانه شود و یا برای خشک کردن مو‌ها از سشوار به میزان زیادی استفاده شود انتهای تار مو موخوره می‌شود.

پورسینا خاطرنشان کرد: برای تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موهای رنگ شده باید از شامپوهای نرم کننده، شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و روغنهای طبیعی مانند نارگیل، بادام، زیتون و غیره استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز