خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان نظام پزشکی در دوه جدید منتشر شد؛

منشور معاونت‌های انتظامی، دادسرا‌ها وهیئت‌های انتظامی کل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۶

سازمان نظام پزشکی، منشور معاونت‌های انتظامی، دادسرا‌ها وهیئت‌های انتظامی کل کشور را منتشر کرد.

ایلنا: سازمان نظام پزشکی در طول بیش از نیم قرن فعالیت خود علاوه بر حفظ و حراست از حقوق اعضای صنفی جامعه پزشکی در راستای اخلاق مداری و توجه به مسائل انسانی حرفه پزشکی و حمایت از حقوق مردم برای اولین بار منشور اخلاقی و انتظامی خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان نظام پزشکی، در متن این منشور که از سوی سامان نظام پزشکی منتشر شد آمده است: «با توجه به مسئولیت خطیری که طبق بند» و «ماده ۳ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به سازمان داده شده است وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی خود می‌دانیم که:

۱) رعایت حقوق بیماران و افراد مراجعه کننده را سرلوحه اقدامات اجرایی خود قرار داده وشرایطی را فراهم نمائیم که شاکیان با آرامش، آسودگی خاطر و اطمینان کامل ما را جهت رسیدگی به شکایات خود انتخاب نمایند.

۲) در رسیدگی به پرونده رعایت انصاف، عدل وقانون را نموده و با در نظر گرفتن رضایت حق تعالی و رعایت حق و عدالت و مدنظر قرار دادن کلیه جوانب علمی و تخصصی به موضوعات رسیدگی نمائیم.

۳) رسیدگی علمی و تخصصی به پرونده‌ها و صدور رای عادلانه موجب آرامش خاطر و رضایت شاکی و مشتکی عنه می‌گردد لذا برخود فرض می‌دانیم تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی نمائیم.

۴) با توجه به اینکه هرنوع اقدام درمانی خصوصا» اعمال تخصصی تهاجمی در بخش کلینیکی و پاراکلینیکی می‌تواند همراه با عوارض خواسته و ناخواسته و غیرقابل پیش بینی باشد در رسیدگی به این شکایت‌ها باید شرایطی فراهم شود تا همکاران نیز با خیالی آسوده به این خدمات درمانی پرداخته و ترس از عوارض احتمالی مانعی در پذیرش و خدمت به بیماران پرخطر نگردد.

۵) برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آشنایی پزشکان با سیر رسیدگی به شکایات در دادسرا‌ها و هیئت‌های انتظامی و نتایج و اثراتی که آراء انتظامی می‌تواند بر آینده شغلی آن‌ها داشته باشد.

۶) تعامل و همکاری بیشتر با مراجع قضایی و نظارتی ذیربط(دادگستری - تعزیرات حکومتی، معاونت درمان دانشگاه‌ها…) جهت ایجاد اعتماد بیشتر دررسیدگی به پرونده‌های قصور پزشکی توسط کار‌شناسان نظام پزشکی

۷) دررسیدگی به پرونده‌ها از کار‌شناسان مجرب، خوش نام، متخصص، متعهد وعادل استفاده نموده و بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه‌ای نسبت به صدور رای عادلانه در اسرع وقت اقدام نمائیم.

۸) رعایت کرامت و شأن انسانی و احترام به طرفین دعوا در طول رسیدگی به پرونده‌ها را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

۹) رسالت سازمانی خود را «اطمینان در بیمار و آرامش در همکار» و شعار سازمانی خود را «دقت، حرمت وعدالت» قرار دهیم. «

گفتنی است؛ طبق بند «و» ماده ۳ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی که عنوان جرائم عمومی را نداشته باشند بر عهده سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز