خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت اعلام کرد؛

شیب جامعه به سمت مخاطرات جنسی در ابتلا به ایدز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۸۰

انتقال از راه تزریق از ۸۸ درصد به ۵۶ و انتقال از طریق جنسی از ۸ درصد به ۳۳ درصد رسیده است که در این بین نوجوانان و جوانان بر اثر کم اطلاعی بیشترین گروه در معرض خطر هستند.

ایلنا: معاون بهداشت اعلام کرد خویشتن داری، ازدواج و پیشگیری با استفاده از لوازم جلوگیری، سه عامل مهم کنترل ایدز است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر سیاری با بیان این مطلب در مراسم روز جهانی ایدز گفت: امروزه راه‌های انتقال ایدز از طریق تماس جنسی بسیار بیشتر از راه استفاده از وسایل تزریقی مواد مخدر شده است و تمام عقلای جهان این سه راه را برای کنترل و مبارزه با شیوع ایدز در جوامع تجویز می‌کنند.

وی افزود: طی ۱۲ سال گذشته موارد جدید ابتلا به ایدز در ایران ۹ برابر شده است در حالی که در عرصه جهانی این رقم به دو برابر رسیده است.

شیب جامعه به سمت مخاطرات جنسی در ابتلا به ایدز

وی ادامه داد: انتقال از راه تزریق از ۸۸ درصد به ۵۶ و انتقال از طریق جنسی از ۸ درصد به ۳۳ درصد رسیده است که در این بین نوجوانان و جوانان بر اثر کم اطلاعی بیشترین گروه در معرض خطر هستند.

سیاری بیان داشت: برای کنترل شیوع از طریق تزریق مشکلی نداشتیم زیرا به گروه‌های پرخطر همچون زندانیان دسترسی وجود دارد ولی مشکل کنترل شیوع ایدز از راه جنسی اینست که به این افراد دسترسی لازم را نداریم.

معاون بهداشت گفت: باشگاه‌های بدنسازی، ماهواره و آرایشگاه‌های به مثلثخطر شیوع بیماری تبدیل شده‌اند زیرا در این مراکز با تبلیغ استفاده از مواد روانگردان صنعتی برای تناسب اندام و زیبایی راه‌های شیوع ایدز را گسترش می‌دهند.

وی افزود: استفاده از مواد روانگردان به دلیل تحریک زایی جنسی موجب شیوع بی‌مبالاتی جنسی و ایدز می‌شود.

توانا‌ترین عنصر برای مقابله با ایدز جامعه است

معاون بهداشت اعلام کرد: ممکن است کسی به ایدز مبتلا شود ولی سال‌ها بدون علامت باقی بماند و حت علامتی در آزمایشات نشان داده نشود، بنابراین باید خیلی مراقب ایدز بود.

وی بیان داشت: باید تابو‌ها و مشکلات فرهنگی اطلاع رسانی روشن در این خصوص از رسانه‌ها و جامعه برداشته شود تا در آینده بیش از این مشکل بیماری ایدز نداشته باشیم.

سیاری بهره برداری از ظرفیت رسانه برای اطلاع رسانی کافی به گروه‌های پرخطر و مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه ایدز به انگ بزرگی در جامعه تبدیل شده است و ابزار پیشگیری باید در دسترس همه باشد زیرا توانا‌ترین عنصر برای حل مشکل خود جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز