خبرگزاری کار ایران

انتقاد وزیر بهداشت از پنهان کاری در حوزه ایدز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۴

رو در رو شدن با مسأله بیماری ایدز در کشور ما از پنهان‌کاری‌هایی که توسط مسئولان و رسانه‌ها انجام شده آسیب دیده است و ادامه این روند موجب افزایش شیوع ابتلا به این بیماری می‌شود.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد پنهان‌کاری در مورد ایدز موجب افزایش ابتلا شده و می‌شود.

به گزارش ایلنا، " سید حسن هاشمی " در مراسم روز جهانی ایدز گفت: متاسفانه باید گفت رو در رو شدن با مسأله بیماری ایدز در کشور ما از پنهان‌کاری‌هایی که توسط مسئولان و رسانه‌ها انجام شده آسیب دیده است و ادامه این روند موجب افزایش شیوع ابتلا به این بیماری می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ابتلا به ایدز در دنیا بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ۲ میلیون نوجوان و جوان ۱۰ تا ۱۹ ساله در دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

وی ایدز را از نظر توسعه یافتگی و تلفات و تلخی که در کام انسان‌ها گذاشته است به بیماری طاعون تشبیه کرد و گفت: نباید از بسترهای اجتماعی کنترل ایدز در کشور غافل بمانیم و باید توجه کنیم که تا زمانی که این تابو شکسته نشود روند صعودی شیوع آن کنترل نخواهد شد.

پنهان‌کاری ایدز پاک کردن صورت مسأله است

وی پنهانکاری را پاک کردن صورت مسأله دانست نه راه حل و اظهار داشت: ایدز در مجموعه‌های کودکان کار، حاشیه شهر‌ها، زندان‌ها به صورت قارچ گونه‌ای در حال رشد است و چرخه انتقال از تزریق مواد مخدر به مخاطرات جنسی تغییر یافته است.

هاشمی با اشاره به اینکه اگر نمی‌توانیم همه افراد جامعه را چک کنیم باید هر طوری شده گلوگاه‌ها را چک کنیم، گفت: نقش گروه‌های مرجع در جامعه همچون نخبگان، روحانیون و استادان در آسیب‌شناسی وضع موجود و فرهنگسازی و اطلاع رسانی از بقیه افراد جامعه بیشتر است.

وی افزود: همه باید باور کنیم که ایدز بیماری است نه ناهنجاری و باید به بیماران احترام گذاشت و از تحقیر و انگ زدن به آنان خودداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز