خبرگزاری کار ایران

همایون هاشمی؛

رویکرد جدید بهزیستی ارائه خدمات در خانه به معلولان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۳۸

بیش از ۶۰ درصد منابع سازمان صرف بخش توانبخشی می‌شود. رویکرد اساسی ما در این زمینه اتخاذ شیوه‌های نوین و استفاده از شیوه‌های منطبق با علم روز است. رویکرد دیگر نوین ما ارایه خدمات در خانه است. هیچ مراقبی بهتر از مادر، خواهر و اعضای خانوادهٔ آموزش دیدهٔ فرد نیست.

ایلنا: رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری روز جهانی معلولین گفت: تغییر رویکرد، از فعالیت‌های مرکز محور به منزل و آموزش اعضای خانواده فرد معلول، اولویت سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز ۱۱ آذرماه نشست خبری سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی معلولین، با حضور رئیس سازمان بهزیستی همایون هاشمی برگزار شد.

هاشمی پس از گرامی داشت این روز گفت: شعار روز جهانی معلولین امسال؛ «موانع را بشکنیم و در‌ها را باز کنیم برای ایجاد جامعه‌ای فراگیر و توسعه یافته برای همه» اعلام شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در زمینه توانبخشی شریکی ندارد و به صورت اختصاصی به ارائه خدمات می‌پردازد. بیش از ۶۰ درصد منابع سازمان صرف بخش توانبخشی می‌شود. رویکرد اساسی ما در این زمینه اتخاذ شیوه‌های نوین و استفاده از شیوه‌های منطبق با علم روز است. رویکرد دیگر نوین ما ارایه خدمات در خانه است. هیچ مراقبی بهتر از مادر، خواهر و اعضای خانوادهٔ آموزش دیدهٔ فرد نیست.

هاشمی در ادامه لیستی از رویکردهای جدید سازمان بهزیستی در مورد معلولین ارائه داد؛ تغییر رویکرد از فعالیت‌های مرکز محور به منزل به همراه آموزش اعضای خانواده، تغییر مبنایی رویکرد پیگیری اجرای قانون حمایت از معلولان و نوسازی آن، افزایش توانمندی جسمی و توسعه ورزشی و حضور فعال معلولان در جامعه، توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی معلولان، تعامل سازنده با NGO‌ها، راه اندازی سیستم توانبخشی مدرن، توجه به سالمندان، نوسازی مراکز و مجتمع‌ها، افزایش مراکز حرفه آموزی، صدور کارت‌های جدید بر اساس طبقه بندی ICF از جمله رویکرد‌های جدید این سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین به اقدامات شاخصی که توسط بهزیستی انجام شده است نیز اشاره کرد و توضیح داد: رساندن آمار ثبت نوبتی‌های کاشت حلزون به صفر، اجرای طرح CVP که مربوط به توانبخشی براساس جامعه هدف در مناطق محروم است و از ۳۲۴ هزار نفر معلول شناسایی شده ۲۹۷ هزار نفر را تحت خدمات خود قرار داده است، ساخت ۴۳۰۰ واحد مسکونی در ۱۰۰ روز ابتدایی حضور دولت جدید، تحت پوشش قرار دادن ۱۶۰۰ دانشجو، اعطای کمک هزینه‌های ایاب و ذهاب به بیش از ۶۰ هزار نفر با سرانه ۵۰ هزار تومان، تأمین واگذاری ۸۳ هزار مورد وسایل کمک توانبخشی از جمله اقدامات شاخص بهزیستی است.

در پایان این نشست هاشمی در پاسخ به یک خبرنگار که در مورد وضعیت نامناسب تردد معلولین در شهر پاسخ داد: مناسب سازی معابر در حیطه کاری ما نیست و به شهرداری و نهادهای دیگری مرتبط است ما با این نهاد‌ها مکاتبه داریم و قوانین مربوطه را به آن‌ها متذکر شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز