خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران:

متخصص جراحی زیبایی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۱۵

هموطنانی که در زمینه اعمال جراحی پلاستیک یا اعمال جراحی زیبایی پرسش‌ها یا ابهامهایی دارند می‌توانند به وب سایت این انجمن به نشانی www. plasticsurgeons. ir مراجعه کنند.

ایلنا: دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با هشدار نسبت به اینکه رشته تخصصی تحت عنوان متخصص جراحی زیبایی، اساسا وجود ندارد، گفت: عناوینی که با عنوان پلاستیک صورت، پلاستیک بینی، پلاستیک سینه و شکم در تبلیغات پزشکی به کار می‌رود، همگی تبلیغات غیر واقعی و کذب است.

به گزارش ایلنا، سید جواد امیری زاد افزود: بر اساس ضوابط و قوانین موجود، فارغ التحصیلان رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی که رشته مصوب وزارت بهداشت است، پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی و طی دوره تخصصی جراحی عمومی به مدت ۴ سال و پس از آن گذراندن دوره ۳ ساله آموزش فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و کسب مدرک مورد تایید مراجع علمی، مجاز به انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت بهداشت، انجام هرگونه اقدامی در زمینه جراحی زیبایی منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب وزارت بهداشت است. برای مثال اعمال جراحی زیبایی بینی به لحاظ قانونی می‌بایست توسط افرادی انجام شود که در دوره آموزش آن‌ها، آموزش این جراحی قید شده باشد.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: حیطه فعالیت جراح را در دوره‌های آموزشی، برنامه درسی(کوریکولوم آموزشی) بر اساس اینکه یک پزشک قرار است پس از فارغ التحصیلی چه وظایفی را انجام دهد، مشخص و معین می‌کند و پزشک به طور قانونی حق دارد تنها بر اساس مواردی که آموزش دیده است، اقدام به اعمال جراحی کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که پزشکی رشته‌ای جامع نگر بوده، هر فرد در هر زمینه‌ای که آموزش پزشکی ببیند، می‌بایست اطلاعاتی نسبت به سایر رشته‌ها نیز داشته باشد که این موضوع به غلط زمینه دخالت در برخی رشته‌های پزشکی توسط پزشکان غیر متخصص را فراهم آورده است.

امیری زاد با اشاره به اینکه طبق قانون، پزشکان موظفند تنها موارد ذکر شده در دانشنامه فارغ التحصیلیشان را که در پروانه مطب آنان نیز قید شده بر تابلو و در معرفی خود ارایه کنند، یادآور شد: استفاده از عناوین غیرواقعی و کذب در تابلو مطب و در تبلیغات پزشکی غیر قانونی است.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تصریح کرد: به علت برخورد نکردن مستمر مراجع قانونی ذیربط مانند وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی سوء استفاده در این زمینه تاکنون ادامه یافته است.

وی از هموطنان خواست با توجه به آشفته بازار تبلیغات برای جراحی زیبایی، نخست از انجام عملهای جراحی غیر ضروری زیبایی اجتناب کرده، دوم تحت تاثیر تبلیغات، به خصوص تبلیغات رسانه‌ای اعم از تبلیغات ماهواره‌ای و تبلیغ در مجلات تصمیم به انجام جراحی‌های زیبایی قرار نگیرند.

امیری زاد یادآور شد: هموطنانی که در زمینه اعمال جراحی پلاستیک یا اعمال جراحی زیبایی پرسش‌ها یا ابهامهایی دارند می‌توانند به وب سایت این انجمن به نشانیwww. plasticsurgeons. irمراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز