خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران:

طی ۳ دهه اخیر شیوع چاقی در دنیا دو برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۱

طی ۳ دهه اخیر شیوع چاقی در دنیا دو برابر شده است و ۶۵ درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که چاقی در آن‌ها بیشتر از کم وزنی است.

ایلنا: دبیر علمی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: این کنگره به منظور ارتقای سطح دانش جامعه پزشکی و جلب توجه سیاستگذاران عرضه سلامت در زمینه پیشگیری از چاقی و ارتقای سلامت جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسین دلشاد " در چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: ۵ سخنرانی جامع، ۸ سمپوزیوم و سه کارگاه آموزشی آخرین یافته‌های علمی در زمینه چاقی را مورد بحثو بررسی قرار خواهند داد.

وی افزود: ۴۰۰ مقاله پژوهشی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۲۷۴ مورد پذیرفته شده که با توجه به محدودیت وقت ۳۶ مقاله برای سخنرانی و ۲۳۸ مورد به عنوان پوس‌تر عنوان شده‌اند.

دلشاد بااشاره به اینکه چاقی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل خطرساز در دسته بیماری‌های غیرواگیر قرار دارد، افزود: این بیماری روند رو به رشدی داشته که این روند در اکثر کشورهای دنیا مشاهده می‌شود.

وی افزود: طی ۳ دهه اخیر شیوع چاقی در دنیا دو برابر شده است و ۶۵ درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که چاقی در آن‌ها بیشتر از کم وزنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز