خبرگزاری کار ایران

دو تا هفت درصد زنان حامله دچار دیابت حاملگی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۹

افزایش سن بیش از ۲۵ سال، اضافه وزن بارداری، سابقه فامیلی دیابت، قرار داشتن میزان قند خون در فاز پیش دیابت، داشتن سابقه دیابت بارداری و یا تولد نوزاد چهار کیلوگرم و یا بیشتر عوامل خطر ابتلا به دیابت بارداری است.

ایلنا: بین دو تا هفت درصد زنان حامله دچار دیابت حاملگی می‌شوند و به این دلیل این بیماری یکی از شایع‌ترین عوارض حاملگی است.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس مسئول سلامت خانواده و جمعیت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: برای تمام خانم‌های باردار در نخستین ویزیت بارداری آزمایش قند خون ناشتا درخواست می‌شود.

میترا رضااف افزود: در صورتی‌که قند خون ناشتا ۱۲۶ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا بیشتر باشد، تکرار آزمایش توصیه می‌شود و چنانچه نتیجه آزمایش دوم مساوی یا بیشتر از ۱۲۶ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد فرد دیابتیک است و باید درمان شود.

وی بیان داشت: برای تمام خانم‌های باردار غیر دیابتیک(طبیعی و پره دیابتیک) به‌منظور غربالگری دیابت بارداری در هفته ۲۴ تا ۲۸ حاملگی آزمون تحمل گلوکز خوراکی دو ساعته با مصرف ۷۵ گرم گلوکز درخواست می‌شود و در صورت غیر طبیعی شدن هر یک از نتایج، فرد دیابتیک است و باید درمان شود.

رضا‌اف ادامه داد: افزایش سن بیش از ۲۵ سال، اضافه وزن بارداری، سابقه فامیلی دیابت، قرار داشتن میزان قند خون در فاز پیش دیابت، داشتن سابقه دیابت بارداری و یا تولد نوزاد چهار کیلوگرم و یا بیشتر عوامل خطر ابتلا به دیابت بارداری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز