خبرگزاری کار ایران

بیمارستان میلاد در حال اجرای ۲۷ طرح پژوهشی آینده نگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۳۰

تا به حال ۱۰۲ طرح در کمیته پژوهشی مرکز پژوهش‌های بیمارستان میلاد بررسی شده است که ۵۵ طرح بالینی و بقیه طرح‌ها مربوط به سیستم سلامت هستند.

ایلنا: ‌ رییس مرکز پژوهش‌های بیمارستان میلاد گفت: ‌‌ همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید علم و پژوهش را به عنوان یک باور عمومی در بیاوریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمارستان تخصصصی و فوق تخصصی میلاد، سید حسین یحیی‌زاده جباری افزود: پیشرفت علمی بدون تحقیق امکان پذیر نیست و تحقیق هم به معنای ضد تقلید کورکورانه است.

وی با بیان اینکه در اثر تحقیقات است که علم تولید می‌شود، اظهار داشت: تحقیق کردن در حقیقت مجاهدت مستمر علمی است.

وی با اشاره به تاکید ائمه اطهار(ع) به موضوع تحقیق و مطالعه خاطر نشان کرد: حضرت امام صادق(ع) چه خوب می‌فرمایند «مطالعه و تحقیقات بسیاردر مسایل علمی عقل را شکفته و فکر را تقویت می‌کند».

یحیی‌زاده با اشاره به تشکیل مرکز پژوهش‌های بیمارستان میلاد در اواخر سال ۹۰ و با تصویب هیات مدیره وقت اظهار داشت: تا به حال ۱۰۲ طرح در کمیته پژوهشی مرکز پژوهش‌های بیمارستان میلاد بررسی شده است که ۵۵ طرح بالینی و بقیه طرح‌ها مربوط به سیستم سلامت هستند.

رییس مرکز پژوهش‌های بیمارستان میلاد تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان میلاد ۲۷ طرح پژوهشی آینده نگر در حال اجرا دارد که با نظارت و راهنمایی مرکز تحقیقات و پژوهش و حمایت‌های مسئولان بیمارستان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تا کنون ۹ مقاله در نشریات خارجی و داخلی چاپ شده و یا در مجامع علمی داخلی و بین المللی ارایه شده که در تمام آن‌ها نام بیمارستان میلاد به عنوان مرکز تولید این مقالات مطرح شده است.

یحیی‌زاده گفت: با توجه به حرکت جامعه علوم پزشکی در دنیا به سمت انجام تشخیص و درمان مبتنی بر شواهد Evidence Based Medicine)) انجام پژوهش در تمامی مراکز درمانی امری لازم به نظر می‌رسد.

وی افزود: علم حاصل تحقیقات و پژوهش است به همین دلیل در مجامع علمی معتبر دنیا به خصوص مراکز پزشکی بخش تحقیقات به عنوان جزء جدایی ناپذیر است و یکی از عوامل موفقیت علمی و حتی درمانی در این مراکز به شمار می‌رود به طوری که در حال حاضر می‌توان گفت از بین مراکز معتبر تحقیقاتی پزشکی در دنیا تعداد قابل ملاحظه‌ای غیر دانشگاهی و حتی خصوصی هستند و نمونه بارز این مساله مایو کلینیک امریکاست.

رییس مرکز پژوهش‌های بیمارستان میلاد با تبریک هفته و روز پژوهش(۲۵ آذر) خاطر نشان کرد: بالندگی مرکز تحقیقات و پژوهش بیمارستان مدیون توجهات و حمایت‌های مسئولین بیمارستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز