خبرگزاری کار ایران

ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۵۴

هدف از ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور در تهران بیمارستان ارائه نمونه‌ای از بیمارستان تخصصی هسته‌ای در کشور است تا پس از اینکه کارایی خود را نشان داد نمونه‌های دیگری هم برنامه ریزی شود.

ایلنا: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نخستین بیمارستان تخصصی هسته‌ای کشور با مشارکت بخش خصوصی در تهران ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، " علی اکبر صالحی " افزود: این بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی و با حدود هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

وی گفت: این بیمارستان به حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار مترمربع زمین نیاز دارد که آن را سازمان انرژی اتمی تأمین می‌کند و شاید با حضور بخش خصوصی بررسی شود.

صالحی افزود: تاسیس این بیمارستان تخصصی هسته‌ای از دیرباز مطرح بوده است و مسئولان پیشین سازمان انرژی اتمی از گذشته در صدد ساخت آن بوده‌اند.

وی گفت: با ساخت این بیمارستان مجموعه دستگاه‌ها و تجهیزاتی که به نحوی با پرتو سر و کار دارد، با بهترین استاندارد‌ها تهیه می‌شود و این بیمارستان، مرجع پزشکی هسته‌ای خواهد شد.

صالحی افزود: هدف از ساخت بیمارستان این است که به دیگر بیمارستان‌ها خدمات استاندارد سازی و ارتقای دانش هسته‌ای برای بکارگیری رادیو دارو‌ها و ارتقای استاندارد تجهیزات پرتودهی ارائه کند.

وی اظهار داشت: ساخت این بیمارستان به هزینه قابل توجهی نیاز دارد که تامین ان از عهده سازمان انرژی اتمی خارج است و با بودجه دولتی نمی‌توان تامین کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با بخش خصوصی مذاکره کردیم تا با فکر، ابتکار و فناوری سازمان انرژی اتمی و حتی تامین زمین مورد نیاز آن و با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین هزینه ساخت و خرید تجهیزات بتوانیم این مرکز تخصصی هسته‌ای را بسازیم.

صالحی افزود: سازمان انرژی اتمی آمادگی دارد در زمینه‌های آموزشی، تامین تجهیزات و انتقال فناوری و دانش مورد نیاز با کمک آژانس بین المللی انرژی اتمی در ساخت این بیمارستان همکاری کند.

وی گفت: با بخش خصوصی مذاکره کرده‌ایم و آنان آمادگی اولیه خود را برای مشارکت اعلام کرده‌اند و پیرو مذاکرات امروز شاید روز جمعه محل این بیمارستان که زمین نسبتا بزرگ و متعلق به سازمان انرژی اتمی است با طرف مقابل بررسی شود.

صالحی افزود: نقشه اولیه این بیمارستان نیز از قبل تهیه شده است که البته جزئیات آن باید کامل و با دقت مطالعه و بررسی شود.

وی گفت: رئیس جمهور نیز بر استفاده از فناوری هسته‌ای در عرصه‌های دیگر به ویژه پزشکی، کشاورزی و صنایع برای خدمات رسانی به ملت تاکید دارد که امیدواریم با حمایت‌های دولت این بیمارستان را در۶ تا ۷ سال بسازیم.

صالحی ابراز امیدواری کرد با ساخت این بیمارستان مردم از ضرورت سفر به دیگر کشور‌ها برای پیگیری مسائل درمانی بی‌نیاز شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی پیش بینی کرد نخستین بیمارستان تخصصی هسته‌ای در غرب آسیا بی‌نظیر باشد.

وی با ابراز اطمینان از حمایت دولت برای ساخت این بیمارستان تاکید کرد: بخش خصوصی نیز باید برای ساخت این بیمارستان به عرصه بیاید و دولت نمی‌تواند همه هزینه‌های آن را تامین کند و ادامه کار باید به نحوی باشد که این بیمارستان به طور خودکفا اداره شود.

صالحی گفت: هدف از ساخت این بیمارستان ارائه نمونه‌ای از بیمارستان تخصصی هسته‌ای در کشور است تا پس از اینکه کارایی خود را نشان داد نمونه‌های دیگری هم برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برآورد یک هزار میلیارد تومانی هزینه ساخت این بیمارستان گفت: نیمی از این هزینه را دولت و نصف دیگر را بخش خصوصی تامین خواهد کرد که البته آورده دقیق هر بخش، طبق تفاهم نامه‌ای مشخص خواهد شد.

صالحی با اشاره به نحوه اداره این بیمارستان افزود: ساخت این بیمارستان باید برای بخش خصوصی جاذب باشد و حضور دولت نیز هزینه سربار را کاهش می‌دهد.

وی گفت: اگر قرار باشد همه هزینه ساخت این بیمارستان را بخش خصوصی تامین کند بازگرداندن سرمایه بخش خصوصی از قبال حق ویزیت باعثافزایش تعرفه‌ها خواهد شد و مشارکت دولت به کاهش تعرفه‌ها منجر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مشارکت دولت در ساخت این بیمارستان امکان استفاده آسان‌تر مردم از امکانات پیشرفته این مرکز تخصصی را فراهم و بیمه‌ها را برای حمایت از بیماران ترغیب می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز