خبرگزاری کار ایران

نصب هشدار دهنده از بهترین روش‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۰

متأسفانه مکانیسم مسمومیت با این گاز به گونه‌ای است که افراد در حین خواب به هیچ وجه متوجه مسمومیت نمی‌شوند و به دلیل کرخی و بی‌حالی ناشی از مسمومیت قادر به هیچ گونه تحرکی نیستند.

ایلنا: نصب هشداردهنده‌های گاز مونوکسید کربن در منازل، یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از مسمومیت با این گاز است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سرپرست دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این مطلب اظهار داشت: این هشداردهنده‌ها به راحتی مانند کلید برق بر روی دیوار نصب می‌شوند و چنانچه غلظت گاز مونوکسیدکربن در هوا به آستانه خطر نزدیک شود با صدای بوق یا آژیر افراد را از این امر مطلع می‌کنند.

مسعود مطلبی کاشانی، با اشاره به قیمت مناسب و در دسترس بودن این وسایل گفت: کارآیی این روش در پیشگیری از خطر بسیار مؤثر است، اگر چه باید توجه داشت که این هشدار دهنده‌ها نیز مانند سایر تجهیزات ایمنی باید مورد آزمایش و تست دوره‌ای قرار گیرند.

وی افزود: این وسایل صرفاً هشدار دهنده بوده و از نشت گاز مونوکسید کربن جلوگیری نمی‌کنند و در صورت اعلام خطر توسط این وسایل باید به سرعت نسبت به تهویه محل و خاموش کردن وسیله گرمایشی اقدام کرد و در اولین فرصت، بررسی و رفع عیب وسیله گرمایشی انجام گیرد.

مطلبی تصریح کرد: سرد شدن شدید هوا موجب می‌شود تا افراد نسبت به درزبندی شکاف‌ها و سطوح باز در ساختمان‌ها اقدام نموده و از بالا‌ترین درجه وسیله گرمایشی خود استفاده کنند، در چنین مواردی ممکن است به دلیل احتراق ناقص و عدم کارکرد درست دودکش‌ها، گاز مونوکسید کربن که گازی بی‌رنگ و بی‌بو بوده به فضای داخل ساختمان نشت نماید و موجب مسمومیت و مرگ افراد شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه مکانیسم مسمومیت با این گاز به گونه‌ای است که افراد در حین خواب به هیچ وجه متوجه مسمومیت نمی‌شوند و به دلیل کرخی و بی‌حالی ناشی از مسمومیت قادر به هیچ گونه تحرکی نیستند.

مطلبی کاشانی، به استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، بازرسی مرتب دودکش و اطمینان از گرم بودن آن و در نظر گرفتن تهویه کافی در پیشگیری از مسمومیت با این گاز توصیه کرد و اظهار داشت: اطلاع رسانی و آموزش‌های عمومی از بهترین راه‌های افزایش آگاهی جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز