خبرگزاری کار ایران

قوانین بر زمین مانده پرستاری باید در بودجه ۹۳ دیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۵۸

قطعاً اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی بسیار موثر است و علاوه بر ادای حق و حقوق پرستاران موجب افزایش رضایتمندی مردمی نیز خواهد شد.

ایلنا: عضو شورای عالی نظام پرستاری، اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری را موجب کاهش مشکلات نظام سلامت دانست و گفت: این قوانین نباید در بودجه سال ۹۳ نادیده گرفته شود.

به گزارش ایلنا، " علی اکبر جراحی "، پرداختن به بحثتعرفه گذاری خدمات پرستاری را از دیگر اولویتهای جامعه پرستاری برای لحاظ در بودجه سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: متأسفانه این بحثسالهاست که بر زمین مانده و امیدواریم در بودجه امسال بحثتعرفه گذاری خدمات پرستاری همانند سالهای گذشته مغفول واقع نشود.

وی ادامه داد: قطعاً اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی بسیار موثر است و علاوه بر ادای حق و حقوق پرستاران موجب افزایش رضایتمندی مردمی نیز خواهد شد.

جراحی اضافه کرد: تخصیص بودجه لازم برای اجرای کامل قانون بهره وری در تمامی مراکز درمانی سراسر کشور از دیگر انتظارات پرستاران در بودجه سال آینده است و چشم امید جامعه پرستاری به مجلس است، زیرا به دلیل ضعف بودجه‌ای گاهاً برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از پرداخت اضافه کار پرسنل سرباز می‌زنند و این پرداختی‌ها گرفتار تأخیرهای چندین ماهه می‌شود.

وی اجرای کامل قانون ارتقاء بهره وری را موجب شوق خدمت در پرستاران دانست و گفت: در حال حاضر برخی پرستاران به دلیل برخی بدقولی‌ها، معوقه‌ها و کمبودهای جبران نشده به طرف بیمارستان‌های خصوصی یا حتی خروج از کشور سوق می‌یابند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یزد خاطر نشان کرد: ما همواره در جهت تبیین مشکلات و مطالبات پرستاران با نمایندگان استان یزد رایزنی داشته‌ایم و با توجه به فصل بودجه بندی قطعاً رایزنی‌هایی طی روزهای آینده با این نمایندگان در جهت اقناع آن‌ها نسبت به اهمیت پرداختن به مشکلات پرستاران و تأثیر آن در نظام سلامت، خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز