خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر درگفتگو با‌ایلنا:

هلال احمر غذای مانده بین زلزله زدگان توزیع نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۴۵

مردم زلزله زده از وضعیتشان راضی هستند / قطعا همه چادر‌ها را ما‌ به دست مردم تحویل نداده‌ایم / در بین کمک‌ها؛ لباس پاره و کنسرو تاریخ مصرف گذشته وجود دارد.

ایلنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به کمک‌های مردمی به زلزله زدگان منطقه بستک گفت: در بین این کمک‌ها؛ موکت پاره، لباس پاره، کنسرو تاریخ مصرف گذشته وجود دارد و مردم همه این‌ها را به عنوان کمک هلال احمر می‌شناسند.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درمورد اقدامات انجام شده در منطقه زلزله زده بستک گفت: ۴۶۶۵ تخته چادر، ۳۱۵۴ تخته موکت، ۵۶۴۳ پتو، ۲۲۹۶ دستگاه والور، و ۲۹۰۰ بسته غذایی و ۱۱ هزار قرص نان در منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ اردوگاه نیز ایجاد کرده‌ایم، افزود: همچنین باتوجه به بارندگی هوا ۱۱ تن نایلون پوششی برای راه پیدا نکردن آب به داخل چادر‌ها نیز توزیع شده است.

مردم زلزله زده از وضعیتشان راضی هستند

درخشان خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که درمنطقه انجام شده است مردم راضی هستند زیرا اگر غیر از این بود فرماندار یا نماینده مردم آن منطقه می گفتند.

وی درپاسخ به این سوال که گفته می‌شود چادربه اندازه کافی درمنطقه توزیع نشده است، گفت: چادر‌ها در حالی توزیع شده‌اند که اصلا نیازی به توزیع آن‌ها نبوده است زیرا در مجموع ۱۴۰ تا ۱۵۰ خانه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند که به این معناست وضعیت خانه‌ها به گونه‌ای است که امکان زندگی کردن در آن‌ها وجود دارد.

قطعا همه چادر‌ها را ما به دست مردم تحویل نداده‌ایم

درخشان خاطرنشان کرد: البته شاید خیلی وقت‌ها ناراحتی پیش بیاید چون ما خودمان قطعا همه چادر‌ها را ما توزیع نکردیم و دست مردم تحویل ندادیم و یک سری از آن‌ها را شورای شهر و یک سری دیگر را شورای روستا توزیع کرده‌اند.

زلزله زدگان می‌توانند در خانه‌هایشان زندگی کنند

وی با اشاره به اینکه قطعا مردم منطقه بستک می‌توانند در خانه‌هایشان زندگی کنند، افزود: اما چون که می‌گویند چادر حق ماست این چادر‌ها در اختیارشان قرار داده شده است و اصلا از نظر منطقی احتیاجی نبود.

درخشان ادامه داد: ‌زیرا کار‌شناسان بنیاد مسکن برآورد کردند، بیش از ۱۱۰ تا ۱۲۰ خانه آسیب ندیده است اما به دلیل ترسی که وجود دارد چادر‌ها توزیع شده‌اند تا شب‌هایی که احتمال زلزله می‌دهند مردم در چادر بخوابند.

ادعای بیشترشدن ترک خوردگی منازل با پس لرزه‌ها غیرمنطقی است

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به دلیل وقوع پس لرزه‌ها، خانه‌ها ترک برداشته است، افزود: خانه‌ای که در زلزله ۵ ریشتری یک ترک خورده باشد امکان ندارد با زلزله سه ریشتری ترک‌هایش بیشتر شود واین غیرمنطقی است.

زلزله ۵.۳ریشتر فقط احساس می‌شود و اصلا تخریب ندارد

درخشان خاطرنشان کرد: زیرا زلزله‌ها بالای ۵.۳ ریش‌تر نبوده است و ۳.۵ ریش‌تر فقط احساس می‌شود و اصلا در هیچ جای کشور و حتی کوره دهات‌ها تخریب ندارد.

زندگی عادی در شهر جریان دارد

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: زندگی عادی در شهر جریان دارد ومردم وسایل وتجهیزات زندگی رادارند ازهمین رو مشکل خاصی نیست.

در بین کمک‌ها؛ لباس پاره و کنسرو تاریخ مصرف گذشته وجوددارد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه گفته می‌شود غذای تاریخ مصرف گذشته در منطقه توزیع شده است، افزود: غذای تاریخ مصری گذشته ای توزیع نشده است اما یکی از مشکلات ما این است بعضی اوقات مردم خودشان کمک‌ها را در بین مردم توزیع می‌کنند که در بین این کمک‌ها؛ موکت پاره، لباس پاره، کنسرو تاریخ مصرف گذشته وجوددارد و مردم همه این‌ها را به عنوان کمک هلال احمر می‌شناسند که همین باعثاعتراض می‌شود زیرا می‌گویند چرا هلال احمر لباس پاره و غذای مانده توزیع می‌کند.

خیلی ازکمک‌ها درشأن مردم نیست و توزیع نمی‌شود

درخشان در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه گفته می‌شود؛ برخی از کمک‌های جمع آوری شده به دست زلزله زدگان نرسیده است، افزود: در بعضی موارد هرکسی که لباس کهنه و دست دوم دارد ویا اینکه درخانه تکانی هرچیزاضافه‌ای پیداکرده است به مردم زلزله زده کمک می‌کنند که این چیز‌ها نیاز مردم منطقه و در شأن آن‌ها نیست.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: خیلی از این چیز‌ها توزیع نمی‌شود و به جای آن کالاهای نو و دست اول توزیع می‌شود تا کرامت مردم حفظ شود تا مشکلی پیش نیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز