خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی:

روش‌ها، برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم جواب نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۶

از نظر تولید علم در حوزه پزشکی رتبه ۱۹ را در دنیا و رتبه اول را در جنوب غربی آسیا داریم / بیش از یک سوم اعضا سازمان نظام پزشکی در تهران هستند

ایلنا: معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: روش‌های وزارت بهداشت برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم جواب نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "داوودامی " در نشست خبری همایش جامع علمی حرف پزشکی که پیش از ظهر امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: ۱۲۶ رشته پزشکی و پیراپزشکی؛ اعم از تخصصی و فوق تخصصی؛ جراحی اطفال؛ دندانپزشکی؛ علوم آزمایشگاهی؛ داروساز می‌توانند طی سه روز از ۲۶ امتیاز بازآموزی و جدید‌ترین مطالب علمی استفاده کنند.

وی به ویژگی همایش جامع علمی حرف پزشکی اشاره کرد و افزود: حضور ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی به عنوان مدرس در جریان سه روز برگزاری همایش از ویژگی‌های این همایش که همه افراد صاحب نامی هستند این همایش را از نظر کثرت و اعضای هیات علمی کم نظیرکرده است.

امی ویژگی دیگر همایش جامع علمی حرف پزشکی را بالا بودن سطح علمی آن دانست و افزود: به همین دلیل بوده است که وزارت بهداشت حداکثر امتیاز را به این همایش اختصاص داده است.

وی با اشاره به همکاری ۲۴ انجمن علمی تخصصی موسسه آموزشی و مرکز تحقیقاتی در برگزاری این همایش گفت: جدید‌ترین مطالب علمی در قالب برنامه سه روزه به متخصصان هر رشته پزشکی انتقال داده می‌شود.

امی به تقسیم جامعه پزشکی به هفت گروه در همایش علمی حرف پزشکی اشاره کرد و افزود: به طور مثال در گروه جراحی؛ تازه‌های جراحی دستگاه گوارش؛ تازه‌های جراحی ترمیمی پلاستیک سوختگی؛ تازه‌های جراحی تروما و همچنین تازه‌های کاربرد محصولا خونی برای گروه متخصصین بیهوشی اموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری اختیارات آموزشی وزارت بهداشت به نظام پزشکی گفت: از همین رو ظرفیت سنجی رشته‌های تخصصی پزشکی را به عنوان پروژه ملی دنبال می‌کنیم.

امی در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای پزشکان در مناطق محروم اندیشیده‌اید، افزود: روش‌های وزارت بهداشت برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم جواب نداده است زیرا با حقوق شهروندی پزشکان در تعارض بوده یا جذابیت‌های زندگی در این نقاط کمتر است.

امی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم اعضا سازمان نظام پزشکی در تهران هستند، افزود: از نظر تولید علم در حوزه پزشکی رتبه ۱۹ را در دنیا و رتبه اول را در جنوب غربی آسیا داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز