خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

تشریح آخرین وضعیت دارویی کشور / ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار دارو در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۵

دولت با اعمال سیاستهای متوازن باید از بروز هر گونه مشکل جدید جلوگیری کرده و به نحوی عمل کند که نه شرکت تولیدی زیان کند و نه مردم دغدغه‌ای از بابت تامین و قیمت دارو داشته باشند.

ایلنا: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دولت ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات دارویی کشور در سال آینده به دارو اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، " رسول دیناروند " در حاشیه نخستین سفر استانی دولت یازدهم و در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر بر رفع مشکلات دارویی کشور به ویژه در استان خوزستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات دارویی کشور ناشی از تحریمهای ظالمانه و بخشی دیگر سوء مدیریت است، افزود: به دلیل تحریم‌های ظالمانه و مدیریت نامناسب در این حوزه متاسفانه مشکلاتی برای تامین داروی مردم به ویژه بیماران خاص بوجود آمده است که انشاالله در کوتاه مدت آرامش را به بازار دارو بر خواهیم گرداند و کمبود دارویی را به حداقل خواهیم رساند.

دیناروند گفت: تحریم‌ها مستقیما تامین و تدارک داروی کشور را دچار وقفه کرده است به نحوی که شرکتهای دارویی خارجی نه اینکه از فروش دارو به ایران منع شده باشند بلکه تحت فشار‌ها و سختگیری‌های آمریکا و کشورهای غربی و همچنین محدودیتهای ایجاد شده در خصوص تبادل پول و مشکلات پیرامونی آن، عطای مبادله و معامله با ایران را به لقایش بخشیدند و از این بابت با مشکلاتی در کشور مواجه شدیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایط تحریم می‌توانیم با اتخاذ تدابیر لازم داروی مورد نیاز مردم را تامین کنیم به نحوی که مشکلی از این بابت متوجه مردم و بیماران نشود فقط لازم است به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم.

دیناروند گفت: در حال حاضر مردم به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج با گرانی و کمبود دارو مواجه هستند که در این خصوص سیاستهای کوتاه مدتی را در نظر داریم تا با تدابیری از جمله مذاکره با بیمه‌ها و اصلاح پوشش بیمه‌ای آن‌ها افزایش قیمت‌ها را جبران کنیم به نحوی که پرداختی بیماران خاص نسبت به سال گذشته تغییری نکند

وی با با بیان اینکه با عزم جدی و برنامه‌های کوتاه مدت دولت آرامش به بازار دارو باز خواهد گشت و افزایش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج جبران خواهد شد، افزود: خوشبختانه در بودجه سال ۹۲ اعتبارات لازم برای جبران افزایش قیمت دارو پیش بینی شده است یعنی مابه التفاوت قیمت کنونی دارو نسبت به سال گذشته را وزارت بهداشت تامین خواهد کرد تا در ‌‌نهایت بیمار قیمت سال گذشته داروی مصرفی خود را پرداخت کند.

دیناروند تصریح کرد: دولت با اعمال سیاستهای متوازن باید از بروز هر گونه مشکل جدید جلوگیری کرده و به نحوی عمل کند که نه شرکت تولیدی زیان کند و نه مردم دغدغه‌ای از بابت تامین و قیمت دارو داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی بیماران ممکن است هزینه داروییشان در سال یک میلیارد تومان شود و ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر ممکن است تا سقف یک میلیون تومان در ماه هزینه دارو پرداخت کنند و ما باید از این قشر‌ها حمایت بیشتر و ویژه‌ای کنیم، افزود: در سال آینده وضع دارو بهتر خواهد شد و برای اولین بار بحثدارو با حمایت دولت مرتفع می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اگرچه به ظاهر مسئله دارو سهم زیادی را در مجموع اقتصاد کلان کشور ندارد، گفت: اما دارو نقش مهمی را در زندگی مردم ایفا می‌کند و می‌تواند در بسیاری از موارد کارکردهای اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده نه چندان دور دارو با قیمت مناسب و کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و سازمانهای بیمه‌گر به خصوص از بیماران صعب‌العلاج حمایت کنند تا دیگر شاهد فشار آمدن بیماران برای تامین دارو نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز