خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین نشست مدیران کل حوزه های وزارتی با بنیاد شهید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۴۹

برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تصمیم گرفتیم امسال را در تاریخ ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید پر رنگ کنیم و از شما تقاضا دارم از امروز اقدام به برنامه ریزی برای روز شهید کنید تا این روز در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت پر رنگ برگزار شود.

ایلنا: سومین نشست مدیران کل حوزه های وزارتی و سازمان های دولتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سومین نشست مدیران کل حوزه‌های وزارتی و سازمان های دولتی با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. شهیدی در این نشست گفت: بنیاد شهید مربوط به جامعه ایثارگران است، همه باید در موضوعات مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش کنیم و نسبت به جامعه ایثارگری فعال تراز همیشه در صحنه باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه مبارک فجر افزود: بهمن ماه یادآور ایثار، مقاومت، شهادت و پیروزی است و انتخاب میزبانی از شما دلیل توجه به فرهنگ مقاومت و ایثار است. شما مدیران کل، سفیران بنیاد شهید در دستگاه خودتان هستید تا پاسدار خون شهدا باشید بنابراین در تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران پیش قدم باشید.

شهیدی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهدا را سرلوحه کارخود و حفظ حرمت و منزلت جامعه شاهد و ایثارگر را مدنظر قرار دهید. در این راستا لازم است به دیگران توصیه کنید از همه امکانات در دستگاه خود برای رشد و اعتلای مادی و معنوی جامعه شاهد و ایثارگر بهره بگیرند و موجبات رشد و توسعه فرهنگ شهادت طلبی را فراهم کنید.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: بنیاد شهید در ۲۲ اسفندماه ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) شکل گرفت و وظیفه آن رسیدگی به امور خانواده شهدا قبل و بعد از انقلاب بود اما با شروع جنگ تحمیلی رسالت اصلی بنیاد آغاز شد. در سال ۸۳ به فرمان مقام معظم رهبری بنیاد جانبازان، ستاد آزادگان و بنیاد شهید با هم ادغام شدند و بنیاد شهید و امورایثارگران شکل گرفت و به دنبال آن تغییراتی در اساسنامه بنیاد ایجاد شد.

شهیدی با بیان اینکه حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جامعه هدف و ایثارگر ما را تشکیل می دهند، ادامه داد: بنیاد شهید سه گروه شهدا، جانبازان و آزادگان را در بر دارد که جمعیت جانبازان ما تا پایان سال ۹۱،۵۰۵ هزار نفر بوده و همچنین حدود ۲۲۲ هزار شهید و ۴۲ هزار آزاده که جمعا نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر را شامل می شود. ما مکلف هستیم در خدمت این عزیزان و خانواده گرانقدر آنها باشیم چرا که رسالت اصلی ما خدمت رسانی به این جامعه است.

رئیس بنیاد شهید، با بیان اینکه نشر فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به جامعه ایثارگران دو رسالتی است که بنیاد باید به آن عمل کند، افزود: بنیاد شهید متعلق به گروه خاصی نیست و همه ملت ایران مدیون این جامعه است به طوریکه مقام معظم رهبری فرمودند: ایثارگران دین بزرگی به گردن ما دارند و آنها بودند که جان و مال و زندگی خود را در راه نظام اسلامی فدا کردند و ما آسایش خود را مدیون این عزیزان هستیم بنابراین باید بکوشید این فرهنگ در کشور زنده بماند.

شهیدی با بیان اینکه در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت کار خود را با رئیس جمهور آغاز کردیم، گفت: به دیدار خانواده معظم شهدا و ایثارگران رفتیم و رئیس جمهور خواست که این اقدام هر ۱۵ روز یکبار انجام شود همچنین در جلسات هیئت دولت، رئیس جمهور به وزرا و مدیران نهادها هم توصیه کردند این دیدارها را ادامه دهند.

وی در ادامه خطاب به مدیران دولت اظهار داشت: شما عزیزان می توانید در اجرای این رسالت نقش آفرین باشید چراکه این دیدارها می تواند تسکین دهنده آلام جامعه ایثارگر باشد، می توانید کمک بزرگی به جامعه ایثارگر کنید که دارای اجر اخروی برای شما است.

شهیدی با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیکاری فرزندان جامعه ایثارگری است، گفت: حدود ۶۵ هزار و ۸۰۰ نفر از این عزیزان که تحصیلات دارند بیکارند، بسیاری از آنها نخبه هستند به طوریکه حدود ۶ هزار نخبه در جامعه هدف داریم، لازم است از این نیروی متخصص و کاربردی استفاده شود.

وی ادامه داد: در استفاده از نیروی نخبگان کارهایی انجام دادیم از آن جمله اینکه افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند را بازنشسته کردیم تا از نیروهای جوان و متخصص استفاده شود. شما می توانید کمک بزرگی در این زمنیه باشید تا از مشکلات این عزیزان کم شود و سفیران خوبی در بخش های خود برای بنیاد باشید.

شهیدی در ادامه سخنانش با اشاره به خاطره ای از دیدار با جانبازان یادآور شد: در آسایشگاه ثارالله جانبازی را دیدم که ۲۳ سال روی تخت بود ما به جامعه ایثارگر مدیون هستیم آنها بسیار فدارکارند زمانی که از او پرسیدم چه نیازی دارد؟ در پاسخ تنها آرزویش را زیارت خانه خدا عنوان کرد. همچنین در یکی از دیدارها به همراه رئیس جمهور با یکی از جانبازان مواجه شدیم که به تعبیر خودش جانباز ۲۵۰ درصد بود به طوریکه دو دست و یک پایش را از دست داده و چشمانش نابینا بود این عزیز هیچ درخواستی نداشت تقاضا داشت که به معلولان بهزیستی بپردازید و ما جانبازان چیزی نمی خواهیم. همسر این جانباز در پاسخ به اینکه چطور با او ازدواج کرده گفت؛ این افراد زندگی امام حسین(ع) را دنبال کردند و من هم باید کار زینب سلام الله علیها را انجام می دادم، جست و جو کردم تا جانبازترین فرد را پیدا کنم و با او ازدواج کنم.

شهیدی گفت: امروز ما دارای هزاران حنظله هستیم و این عزیزان با بقیه افراد یکسان نیستند و باید در رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در ادامه نشست افزود: برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تصمیم گرفتیم امسال را در تاریخ ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید پر رنگ کنیم و از شما تقاضا دارم از امروز اقدام به برنامه ریزی برای روز شهید کنید تا این روز در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت پر رنگ برگزار شود.

شهیدی در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خطاب به مدیران گفت: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ ای کسانی که ایمان آورده اید می خواهیم شما را هدایت کنیم در سرمایه ای که سودش نجات از عذاب دردناک الهی است. تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ جهاد کنید با مال و جانتان در راه خدا و اگر بدانید که این بهترین سرمایه است پس وظیفه ما خدمت به جامعه ایثارگری است ما با این سرمایه از عذاب دردناک الهی نجات خواهیم یافتیم.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست مدیران کل حوزه های وزارتی و سازمانهای مختلف از مرکز اسناد ایثارگران و مرکز اطلاع رسانی فرهنگی شاهد از جمله سایت نوید شاهد، سایت قربانیان سلاح های شیمیایی و سایت قربانیان ترور بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز