خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد:

ارائه سه پیشنهاد برای حل مشکل وام ازدواج

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۶۹

تا پایان سال ۹۲ تعداد متقاضیان وام ازدواج به حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور می‌رسد. اما بانک مرکزی به دلایلی در پرداخت این وام دچار مشکل است.

ایلنا: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به ضرورت رفع مشکل وام ازدواج به سه پیشنهاد مشترک با بانک مرکزی برای ارائه به دولت رسیدیم.

به گزارش ایلنا؛ " محمود گلزاری " با اشاره به وعده پیگیری مسئله وام ازدواج در کمتر از یک ماه به رسانه‌ها گفت: برای بررسی این موضوع ابتدا دیداری با آقای طیب نیا؛ وزیر محترم اقتصاد و دارایی داشتم که ایشان قول مساعد برای پیگیری این موضوع را داده‌اند و آقای محمدی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد، را مسئول همکاری این موضوع کردند.

وی با اشاره به جلسه مشترک خود با معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی گفت: آقای سیف در این جلسه نگاه بسیار مثبتی به حل مشکل وام ازدواج داشت با این حال گفت که سپرده‌های قرض الحسنه در مقایسه با سال قبل رشد منفی داشته و تکالیف محوله از محل سپرده‌های مذکور متعدد است. با این حال امیدواریم با مشخص شدن میزان سپرده‌های بانک‌های عامل بتوان تسهیلاتی را به عده‌ای با اولویت تقدم در تاریخ عقد نکاح پرداخت کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین در ادامه با اشاره به جلسه مشترک با کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و کار‌شناسان مربوطه گفت: در این جلسه مشخص شد تا پایان سال ۹۲ تعداد متقاضیان وام ازدواج به حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور می‌رسد. اما بانک مرکزی به دلایلی در پرداخت این وام دچار مشکل است که برای رفع آن باید چاره اندیشی کرد.

وی افزود: قائم مقام بانک مرکزی مهم‌ترین دلایل ایجاد مشکل در پرداخت وام ازدواج را رشد منفی(۹/۷ -) سپرده‌های قرض الحسنه در آبان ۹۲ در مقایسه با اسفند ۹۱، آزادی عمل نداشتن بانک‌ها نسبت به منابع قرض الحسنه و کسب درآمد از آن‌ها، به صرفه نبودن سود ۴ درصد برای بانک‌ها و محول کردن تکالیف متعدد به سپرده‌های قرض الحسنه از جمله: کمک به زندانیان معسر، اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها، اختصاص ۲۰ درصد سپرده قرض الحسنه به کمیته امداد امام خمینی(ره)، اختصاص ۱۰ درصد سپرده قرض الحسنه با سازمان بهزیستی، تسهیلات ودیعه مسکن، درمان و تحصیل دانشجویان، مشاغل خانگی، حمام روستایی و…» عنوان کرد.

گلزاری با اشاره به تکالیف بسیار زیاد صندوق قرض الحسنه گفت: متاسفانه در قانون اولویت پرداخت تسهیلات نیز مشخص نشده است تا بانک‌ها برطبق آن اولویت بندی، اقدام به پرداخت وام کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: با توجه به ضرورت رفع این مشکل در جلسه با قائم مقام محترم بانک مرکزی به ارائه سه پیشنهاد مشترک برای ارائه به دولت رسیدیم. در ابتدا دولت حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال را در طی یکسال و در دو مرحله ۶ ماهه آن هم در قالب وجوه اداره شده - که انگیزه بیشتری برای سیستم بانکی ایجاد می‌کند - نزد بانک‌ها، برای پرداخت تسهیلات ازدواج بگذارد. همچنین در وهله دوم برای سپرده‌های قرض الحسنه اولویت تسهیلات ازدواج را قائل شود.

گلزاری ادامه داد: در مرحله بعدی هم با توجه به پیش بینی رشد منفی سپرده‌های قرض الحسنه تا پایان سال پیشنهاد می‌شود در قانون بودجه سال ۹۳ از محل سپرده‌های قرض الحسنه بانک‌ها تکالیف دیگری را مصوب نکنند.

گلزاری در پایان اظهار امیدواری کرد که با پیگیری مسئولان و اصحاب رسانه این مشکل حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز