خبرگزاری کار ایران

محدودیت جغرافیایی بیماران برای دریافت دارو؛

تفاوت قیمت‌ دارو؛ بیماران ام اس را سرگردان کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۷۶

اگر قیمت داروی زیفرون را در داروخانه‌های شهیدکاظمی، ۱۳آبان و ۲۹ فروردین جویا شوید، متوجه می‌شوید که قیمت آن در هریک از این داروخانه‌ها متفاوت است.

ایلنا: عضو کمیته علمی انجمن‌ام اس از تفاوت قیمت دارویی بیماران ام اس در داروخانه‌ها انتقاد کرد.

امیررضا عظیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درمورد آخرین وضعیت دارویی بیماران‌ ام اس گفت: درحال حاضر وضعیت دارویی بیماران‌ ام اس نسبت به چند ماه گذشته خیلی بهتر شده است.

وی تصریح کرد: تقریبا می‌توان گفت اوضاع دارویی بیماران‌ ام اس تثبیت شده است و آن افزایش قیمتی که ماه به ماه در مورد داروهای این بیماران داشتیم؛ درحال حاضر نداریم.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به کاهش قیمت داروی بیماران‌ ام اس تصریح کرد: نکته عجیب اینجاست که قیمت داروهای‌ ام اس در داروخانه‌های کشور متفاوت است. به طور مثال داروی ایرانی زیفرون در یک داروخانه رایگان است و در داروخانه دیگر ۲۰ هزار تومان و در جای دیگر ۷۰ هزار تومان ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر قیمت داروی زیفرون را در داروخانه‌های شهیدکاظمی، ۱۳آبان و ۲۹ فروردین جویا شوید، متوجه می‌شوید که قیمت آن در هریک از این داروخانه‌ها متفاوت است.

عظیمی با بیان اینکه علت تفاوت قیمت داروهای‌ ام اس در داروخانه‌های دولتی را نمی‌دانم، افزود: حتی مسئولان شرکت‌های دارویی هم از این بابت تعجب دارند که چرا نرخ دارو‌ها در داروخانه‌های مختلف متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران تصریح کرد: بیماران‌ام اس در مجموع دسترسی به دارو دارند و دیگر نگرانی‌های که مربوط به کمبود دارو بود، وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که بیماران‌ ام اس می‌توانند داروی خود را از داروخانه‌ای که دارو را با نرخ کمتری می‌فروشد، تأمین کنند، افزود: این ممکن نیست چراکه هر یک از بیماران‌ ام اس سهمیه دارویی‌شان در داروخانه‌ای مشخص است.

عظیمی ادامه داد: یکی از بیمارانم می‌گفت؛ دارویم در داروخانه‌ای ۷۰ هزار تومان اما در ۱۳ آبان ۲۰ هزار تومان است اما زمانی که به داروخانه ۱۳ آبان برای تهیه آن دارو مراجعه کردم؛ گفتند نمی‌توانیم به شما دارو بدهیم چراکه سهمیه دارویی شما در این داروخانه نیست.

عضو کمیته علمی انجمن‌ ام اس تصریح کرد: اصلا مشخص نیست تقسیم بندی‌های سهمیه دارویی برچه مبنایی صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز