خبرگزاری کار ایران

ضرورت تشکیل اتاق فکر جوانان در هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۵۵

می‌توان در قالب این اتاقهای فکر چالشهای حوزه منابع انسانی را استخراج و آن را به یک پروژه ملی در بخش جوانان تبدیل کرد تا هر جوان یک پروژه پژوهشی انجام دهد و از این طریق نهضت پژوهش در بخش جوانان کشور رایج شود.

ایلنا: دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر نقش جوانان در آینده کشور خواستار تشکیل اتاق فکر جوانان در این سازمان شد.

به گزارش ایلنا، سید احمد موسوی در گردهمایی هم اندیشی معاونین امور جوانان استان‌ها که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، افزود: اگر سازمان جوانان هلال احمر اهداف خود را تبیین و پیاده کند می‌توان به آینده امیدوار بود، دغدغه‌ها را برطرف کرد و چالش‌های فرارو را از بین برد.

وی تاکید کرد: اگر امروز در حوزه جوانان دچار چالش هستیم به دلیل ضعف در سیستم آموزش و پژوهش است.

موسوی در ادامه با طرح این پرسش که چرا با وجود این همه شعار و برنامه در سطح ملی، نمی‌توانیم حداقل‌ها را عملیاتی کنیم، گفت: تا زمانی که نظام آموزش و پژوهش از پایه درست تعریف نشود، این مشکلات وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم آینده‌ای متفاوت از امروز داشته باشیم و چالشهای اخلاقی و رفتارهای ناهنجارگونه در بین جوانان در آینده وجود نداشته باشد باید نظام آموزش کشور اصلاح شود.
باید جوانان را وارد فعالیت‌های پژوهشی کنیم

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در دنیای امروز از سازمان زنده به عنوان سازمان اثر گذار تعبیر می‌شود، گفت: بعد از زلزله بم همه مسئولان کشور بر این عقیده بودند که باید در برنامه بودجه سنواتی، بخشی از بودجه به کاهش خطر پذیری اختصاص یابد و اکنون که از زلزله بم ۱۰ سال می‌گذرد، جوامع شهری ما هنوز به طور کامل در حوزه ساخت و ساز ایمن نیستند.

موسوی ادامه داد: زلزله‌های آذربایجان، بوشهر و هرمزگان گویای این است که دغدغه مسئولان کشور در زمین لرزه بم تبدیل به برنامه نشده بلکه یک واکنش لحظه‌ای بود و تصمیم گرفتیم بودجه ریزی کنیم ولی همین که از خطر فاصله گرفتیم دوباره به جایگاه قبلی خود بازگشتیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: نباید بترسیم و باید جوانان را وارد فعالیتهای پژوهشی کنیم زیرا جوانان احساس استقلال دارند و ما نباید برای آن‌ها قیم باشیم بلکه باید برای آن‌ها بستر سازی کنیم.

وی گفت: حتی می‌توانیم صفر تا ۱۰۰ فعالیت‌ها را به دست جوانان بسپاریم تا آزمون و خطا کنند و از دور مراقب و راهنمای آن‌ها باشیم.

موسوی تاکید کرد: سازمان جوانان هلال احمر می‌تواند فضای ارتباطی سالم، مناسب و همراه با سازندگی را برای نوجوانان و جوانان را فراهم کند.

درخواست فعال شدن اتاق فکر جوانان در جمعیت هلال احمر

وی اضافه کرد: در درون جمعیت هلال احمر باید گام به گام به سمت لایه‌های پیرامونی حرکت کنیم و برای این مساله برنامه شاخص محور تدوین شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به کانونهای دانشجویی و دانش آموزی اشاره کرد و افزود: هلال احمری که نتواند در دانشگاه و مدرسه که بخش ارزشمند جامعه است حضور یابد، نمی‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مدارس و دانشگاههای ما افراد از تئوری به مهارت نمی‌رسند گفت: ما فقط درجه مدارک را بدون داشتن مهارت بالا می‌بریم در حالی که مشکل ما مدرک یا مقطع تحصیلی نیست بلکه باید بتوانیم دانشجویان را از مرحله تئوری به مهارت برسانیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مدیران و کار‌شناسان سازمان جوانان هلال احمر باید بدانند در چه مسیری قرار دارند، گفت: بایستی اساسی‌تر درباره جوانان فکر کنیم زیرا جوانان برای کشور فرصت و غنیمت هستند.

وی خواستار فعال شدن اتاق فکر جوانان در جمعیت هلال احمر شد و گفت: می‌توان همه نخبگان علوم انسانی را در قالب کارگروه‌ها و کمیسیونهای مختلف در جمعیت هلال احمر گرد هم آورد و روی نیازهای جوانان کار کرد.

استفاده از مشارکت نخبگان در حوزه برنامه ریزی‌های مربوط به جوانان

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: می‌توان در قالب این اتاقهای فکر چالشهای حوزه منابع انسانی را استخراج و آن را به یک پروژه ملی در بخش جوانان تبدیل کرد تا هر جوان یک پروژه پژوهشی انجام دهد و از این طریق نهضت پژوهش در بخش جوانان کشور رایج شود.

وی بر مشارکت اندیشمندان و نخبگان جامعه در برنامه ریزی‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توان از مشارکت نخبگان در حوزه برنامه ریزی‌های مربوط به جوانان استفاده کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بر اثر بخشی فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه فقط به خروجی آماری سازمان توجه نمی‌شود بلکه سازمانی می‌تواند در اجرای نقش خود موثر باشد که اثربخشی داشته باشد.

موسوی افزود: سازمان جوانان هلال احمر می‌تواند در این زمینه به سازمانی الگو در کشور تبدیل شود و این مدل را اجرا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز