خبرگزاری کار ایران

سخگوی سازمان هلال احمر در گفت‌وگو با ایلنا:

مرگ دو نفر بر اثر لغزش در برف و سقوط / تخریب ۸۰ درصدی منازل

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۰۰

۷۰۸ تیم عملیاتی با حضو ر۲۹۰۰ نفر از امدادگران درحال امداد رسانی هستند و تاکنون در مجموع ۲۱هزار و۵۰۰ بسته غذا و ۱۶۰هزار نان توزیع شده است. همچینن ۳۸ هزار بطری آب در اختیار مردم قرار گرفته است.

ایلنا: سخگوی سازمان هلال احمر با اشاره به اینکه تا کنون ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از کسانی که در راه مانده بودند اسکان داده شده‌اند، گفت: تاکنون ۲ نفر در گیلان به علت لغزش و سقوط از ارتفاع جان باختند.

" حسین درخشان " سخنگوی سازمان هلال احمر در مورد وضعیت امداد رسانی به جاده‌ها و مناطق برف گیر کشور به خبرنگار ایلنا گفت: اکنون در ۲۸ استان کشور در حال امداد رسانی هستیم و تنها سه استان بوشهر، ‌کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان مشکلی ندارند.

وی افزود: ۶هزار و ۷۰۰ نفر در سراسر کشور به علت بسته شدن مسیر در راه مانده بودند که اسکان داده شده‌اند و ۳ هزار و ۷۰۰دستگاه خودرو نیز که در میان برف گیر کرده بودند بیرون کشیده شده‌اند.

سخنگوی هلال احمر ادامه داد: بیشترین امداد رسانی ما در استان‌های گیلان، مازندران، همدان، آذربایجان شرقی، مرکزی و یزد بوده است و در بعضی از مناطق به ویژه شمال کشور شاهد تخریب برخی منازل تا ۸۰درصد بوده‌ایم دونفر نیز در گیلان به علت لغزندگی از پشتبام سقوط و فوت کرده‌اند.

درخشان گفت: ۷۰۸ تیم عملیاتی با حضو ر۲۹۰۰ نفر از امدادگران در حال امداد رسانی هستند و تاکنون در مجموع ۲۱هزار و۵۰۰ بسته غذا و ۱۶۰هزار نان توزیع شده است. همچینن ۳۸ هزار بطری آب در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فقط در استان گیلان ۲۴۰۰ نفر در ۷ شهرستان امداد رسانی شده‌اند تاکنون ۹۳۰ نفر، در شهرهای صومعه سرا، رضوان شهر و… اسکان اضطراری یافته‌اند. در مازندران نیز ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر امداد رسانی شده و ۳۷۰ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند همچنین طی ۸ ساعت پرواز هلی کوپتر، ۱۲ تن محموله امدادی به مناطقی که دسترسی‌شان بسته شده بود رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز