خبرگزاری کار ایران

گسترش دامنه همکاری هلال احمر ایران با کمیته بین المللی صلیب سرخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۹

همکاری‌های جمعیت هلال احمر ایران با کمیته بین المللی در آفریقا به ویژه عملیات امدارسانی به قحطی زدگان سومالی و کنیا حایز اهمیت بوده است.

ایلنا: مدیر کل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین المللی جمعیت هلال احمر گفت: ایران در سطح بین المللی همکاری‌های گسترده‌ای با دفا‌تر منطقه‌ای فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در مناطق آسیا و اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای لاتین و حتی اروپا و آسیای میانه دارد.

به گزارش ایلنا، داوود پورخانعلی این مطلب را روز جمعه در دیدار با پیر دوربز معاون عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه و خاور دورعنوان کرد.

وی افزود: هم اکنون هماهنگی و همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ با جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ به ویژه هلال احمر ایران بیشتر شده و به طوری که جمعیت هلال احمر کشورمان حمایت‌های مناسبی را از سوی این کمیته بین المللی در تهران از جمله برنامه عملیاتی، برنامه‌های توسعه‌ای حقوق بین الملل بشردوستانه و بازپیوند خانواده دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر ایران برخی از سازمانهای امدادرسان و جمعیت‌های ملی را در سطح بین المللی حمایت می‌کند که به شکل خاص این حمایت‌ها بیشتر در منطقه شاخ آفریقا و قاره آفریقا است، اظهار داشت: همکاری‌های جمعیت هلال احمر ایران با کمیته بین المللی در آفریقا به ویژه عملیات امدارسانی به قحطی زدگان سومالی و کنیا حایز اهمیت بوده است.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین المللی جمعیت هلال احمر افزود: به علاوه با دفا‌تر نمایندگی صلیب سرخ در لبنان هم همکاری گسترده‌ای داریم و برای کمک به آوارگان سوری در کشورهای همسایه، جلسات و هماهنگی‌هایی انجام می‌شود که نمونه اخیر آن ارسال اقلام امدادی چادر و پتو به ۳ کشور عراق، اردن و لبنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای با جمعیت‌های ملی از بیشترین محورهای همکاری جمعیت هلال احمر در سطح بین المللی است، اذعان کرد: به علاوه با هلال احمر افغانستان هم در حوزه آموزش، امداد، درمان و توانبخشی همکاری نزدیک داریم.

به گفته مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین المللی جمعیت هلال احمر یکی از محورهای همکاری با کمیته بین المللی صلیب سرخ در اختیار قرار دادن منابع انسانی است که به تازگی همکاری‌هایی در حوزه توانبخشی فیزیکی آغاز و مقرر شده است از تخصص موجود در جمعیت و در حوزه توانبخشی استفاده شود.

همچنین در ادامه این دیدار معاون عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاورمیانه و خاور دور و مسئول عملیات‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق و ایران هم در این دیدار گفت: باید بررسی کرد که از نقطه نظر منطقه‌ای کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر چه کارهایی می‌توانند در لبنان، مصر، اردن و سوریه انجام دهند، البته اولویت اصلی منطقه کمک رسانی به سوریه است که باید از توانمندی‌های موجود در منطقه مانند ایران استفاده کرد.

پیر دوربز با بیان اینکه کمیته تلاش می‌کند هماهنگی بیشتری با جمعیت هلال احمر ایران در امدادرسانی داشته باشد و این همکاری‌ها در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است، تصریح کرد: همچنین کمیته تمایل دارد با توجه به نزدیکی به سال جدید در ایران، اولویت‌های هلال احمر ایران را در داخل کشور، منطقه و حتی خارج از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بداند و بتواند همکاری‌های متقابل را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان از زمینه‌های همکاری مورد علاقه کمیته است، گفت: تجارب گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد و به نظر می‌رسد همکاری‌های بین ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در زمینه کمک‌های اولیه و بهداشت و درمان می‌تواند بسیار مهم باشد که برگزاری کارگاه جراحی در زمان جنگ در لبنان از نمونه‌های بارز آن بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز