خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

علم و دانش را نباید وسیله سیاست کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۳۵

با روحیه امید و رویکرد تدبیرگرایی که ایجاد شده است باید به شکوفایی علم در دانشگاه‌ها فکر کنیم و این چیزی نیست که با دستور و بخش نامه حل شود.

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: علم و دانش را وسیله سیاست نکنیم و ایجاد محیط امن فضایی رابرای بالیدن شجره طیبه دانش مهیا کنیم و شور شوق اموختن را در دل استاد و دانشجو بیش از گذشته ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " قاضی‌زاده هاشمی " در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که اکنون در واحد دانشگاهی علوم تحقیقات در حال برگزاری است گفت: دانشگاه به عنوان هسته اندیشه و خرد ورزی در همه اعصار منشا تحول بوده است در کشور ما نیز اگر چه دانشگاه نتوانسته آنطور که باید و شاید نقش خودرا ایفاکند اما همه می‌دانند که چه ظرفیتی در آن نهفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد بیش از ۲ میلیون فارغ التحصیل و ۵ / ۱ میلیون دانشجو دارد افزود: دانشگاه آزاد چهره ایران دگرگون کرد و همه افرادی که واحدهای دانشگاه آزاد را در دور‌ترین نقاط ایران دیده‌اند می‌دانند که توسعه فیزیکی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد چه تاثیرات اقتصادی و اجتماعی از آن حاصل شده است که این تعداد دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه آزاد برای اثبات این موضو ع کفایت می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: شاید برخی انتقادات به این مدل توسعه وجود داشته باشد اما بی‌شک این مدل توسعه برای ارتقای سطح دانش عمومی و ارتقای بهداشت و درمان در نقاط دور افتاده بسیار کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه به مرور با توسعه نظام دانشگاه‌ها چنان به دانش روز جهان مسلط و مسلح شده‌ایم که امروز با مراکز مهم دنیا رقابت می‌کنیم افزود: فرصتی برای کیفیت‌گرایی فراهم شده است و باید هر چه سریعتر راز کمیت‌گرایی در نظام آموزشی و نظام سلامت عبور کنیم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: قیقت این است که در حوزه دانشگاه نباید با امارهای بی‌اساس خود را فریب دهیم و در مقام رئیس دانشگاه نسبت به بی‌انگیزه بودن استاد و دانشجو و وجود رخوت بی‌تفاوت باشیم.

هاشمی بر رشد روحیه علم آموزی به جای مصرف گرایی تاکید کرد افزود: با روحیه امید و رویکرد تدبیرگرایی که ایجاد شده است باید به شکوفایی علم در دانشگاه‌ها فکر کنیم و این چیزی نیست که با دستور و بخش نامه حل شود.

وزیر بهداشت یکی از کارهای اصلی دانشگاه را آسیب‌شناسی دانست و افزود: زمانی که دانشگاه بیمار باشد نمی‌توان از او انتظار شفا داشت.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت علمی به ذات بیش از هر چیز مبتنی بر راستگویی استوار است افزود: مبادا نهاد علم را بردروغ پایه گذاری کنیم.

فرجی دانا با اشاره به اینکه در سال جدید افزود: علم و دانش را وسیله سیاست نکنیم و ایجاد محیط امن، فضایی را برای بالیدن شجره طیبه دانش مهیا کنیم و شور شوق آموختن را در دل استاد و دانشجو بیش از گذشته ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد برای طراحی نقشه راه توسعه کیفی دانشگاه حداکثر سود و بهره برده شود افزود: دراین مسیر وزارت بهداشت همچون وزارت علوم و کله شاکله دولت در کنار دانشگاه آزاد و حامی آن خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز