خبرگزاری کار ایران

پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دستور کار کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۶

۵ / ۲ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که از این میان بیش از یک میلیون نفر نیازمند‌ترین آن‌ها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دستور کار کمیته امداد امام(ره) قرار دارد و الگوی زندگی در کشور‌های غربی در میان جوانان ما زیانبار است.

به گزارش ایلنا، " حسین انواری " با بیان اینکه خدمات کمیته امداد امام(ره) در حوزه بانوان، متمرکز بر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و بویژه زنانی که در مناطق محروم کشور سکونت دارند بوده و بیشترین سرمایه گذاری‌های معنوی و مادی جهت شکوفایی استعدادهای آنان است تصریح کرد: ۵ / ۲ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که از این میان بیش از یک میلیون نفر نیازمند‌ترین آن‌ها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

وی گفت: کمیته امداد در اقدامی مشترک با وزارت آموزش و پرورش و اجرای طرح نظارت بر تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، مانع از افت تحصیلی این عزیزان شده است و این نهاد مردمی در همه حال خود را معین و یاور دولت محترم می‌داند و می‌تواند مشاوری امین در حوزه محرومیت زدایی مناطق محروم کشور برای دولت باشد.

احکام قضایی در مورد زندانیان بدهکار مالی نیاز به بازنگری دارد

انواری تاکید کرد: احکام قضایی در مورد زندانیان بدهکار مالی آسیسب زا بوده و نیاز به بازنگری دارد زیرا با زندانی شدن سرپرست خانواده جایگاه اجتماعی و تکیه‌گاه اقتصادی خانواده و فرزندان به خطر افتاده و در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد افزود: این نهاد مردمی سهم اصلی مشاغل کوچک را در کشور در اختیار داشته و آمادگی دارد اشتغالهای خرد خانگی و کوچک را در کشور مدیریت کند.

سرپرست کمیته امداد خاطرنشان کرد: مادرانی که فاقد استعداد و توانایی لازم برای اشتغال مولد‌اند ولی بخوبی می‌توانند از فرزندان خود در منزل نگهداری کنند در واقع با این کار خود به نظام خدمت می‌نمایند به همین جهت خانه داری اینگونه مادران می‌تواند شغل محسوب شده و به آنان حقوق پرداخت شود و اگر دولت محترم در این زمینه حمایت لازم را به عمل آورد موجی از نشاط و طراوت در منازل ایجاد می‌گردد که نتیجه آن رشد و شکوفایی خانواده‌ها و فرزندان است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد افزود: اعتبارات این نهاد در برخی سال‌ها اصلاً رشدی نداشته و در بعضی سال‌ها اندکی رشد و این رقم در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۳ درصد رشد داشته که با توجه به میزان نرخ تورم باز هم ناچیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز