خبرگزاری کار ایران

آمادگی هلال احمر ایران برای احداثاردوگاه آموزشی و امدادی در کربلا

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۶۸

در حال حاضر امکان برگزاری اردوی مشترک بین جمعیت هلال احمر ایران و عراق فراهم است و جمعیت هلال احمر عراق می‌تواند از ساختمان‌های موسسات مختلف در کربلا برای برگزاری این اردو استفاده کند.

ایلنا: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران از آمادگی این سازمان برای احداثاردوگاه فرهنگی، آموزشی و امدادی در کربلای معلی و برگزاری اردوهای مشترک بین جوانان هلال احمر دو کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر وحید قبادی دانا در دیدار هیئت نمایندگی جمعیت هلال احمر عراق، گفت: ارتباطات دوستانه‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و عراق وجود دارد و همین مسئله زمینه‌های همکاری مناسبی بین جمعیت دو کشور فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشترکات فرهنگی و دینی بین دو کشور، می‌توان فعالیت‌های مشترک امدادی و بشردوستانه را که شرح وظایف مجموعه هلال احمر دو کشور است، مد نظر قرار داد.

قبادی دانا درباره زمینه‌های همکاری مشترک بین جمعیت هلال احمر ایران و عراق در حوزه جوانان نیز گفت: ظرف فعالیت‌های آموزشی سازمان جوانان هلال احمر برای اعضا، اردوگاه‌ها هستند و هم اکنون در بندر انزلی، اردبیل، اصفهان، کرمانشاه، گلستان، خوزستان، بیرجند، سمنان و ایلام اردوگاه‌های سازمان جوانان دایر است.

وی با بیان اینکه اعضای سازمان جوانان هلال احمر در اردوگاه‌های یاد شده آموزشهای مختلف را می‌گذرانند، افزود: جمعیت هلال احمر ایران اردوگاهی نیز در کشور تاجیکستان دارد و از این اردوگاه، جوانان جمعیت هلال احمر هر دو کشور بهره‌مند می‌شوند.

قبادی دانا اظهار داشت: در حال حاضر در اردوگاه یاد شده، برنامه‌های مشترکی بین جمعیت هلال احمر ایران و تاجیکستان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جوانان به وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در ایران و عتبه ائمه اطهار(ع) در عراق اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه یکی از جاذبه‌های اعتقادی و مذهبی برای جوانان حضور در این مکان هاست، سازمان جوانان هلال احمر این آمادگی را دارد تا در صورت تامین زمین مورد نیاز توسط جمعیت هلال احمر عراق، اردوگاهی را مانند اردوگاه تاجیکستان در کربلای معلی احداثکند.

قبادی دانا با بیان اینکه در صورت احداثاردوگاه در کربلا، جوانان دو کشور می‌توانند به صورت مشترک از آن استفاده کنند گفت: سازمان جوانان هلال احمر این آمادگی را نیز دارد تا بر اساس هماهنگی‌های قبلی و به منظور اجرای برنامه‌های مشترک یا اختصاصی، اردوگاه‌های خود را در اختیار اعضا جوان جمعیت هلال احمر عراق قرار دهد.

وی به دیدار اخیر دکتر فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ایران با دکتر آل یاسین رئیس جمعیت هلال احمر عراق اشاره کرد و گفت: پس از انجام این دیدار، ایشان بر وجود زمینه همکاری مشترک بین دو جمعیت ایران و عراق در حوزه جوانان تاکید و خاطرنشان کردند که ساخت اردوگاه می‌تواند آغازی برای همکاری مشترک در این حوزه باشد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر یادآور شد: اردوگاه‌هایی که جمعیت هلال احمر در داخل و خارج از کشور دارد، مجهز به امکاناتی همچون کمپ، سالن اجتماعات، نمازخانه و محل‌هایی برای احداثچادر است.

وی همچنین از هیات نمایندگی عراق دعوت کرد در یک فرصت مناسب از اردوگاه بندر انزلی به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین اردوگاه این سازمان و تجهیزات و امکانات آن بازدید به عمل آورند.

قبادی دانا همچنین پیشنهاد داد نخستین اردوی مشترک بین دو جمعیت در ۶ ماهه نخست سال آینده برگزار شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ابراز امیدواری کرد این موضوع مقدمه‌ای برای انجام همکاریهای مشترک اعضای جوانان در جمعیت هلال احمر ایران و عراق باشد.

آمادگی هلال احمر عراق برای برگزاری اردوی مشترک

در ادامه این دیدار نیز محمد عبدالدائم عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر عراق خواستار استمرار اینگونه جلسات بین هلال احمر ایران و عراق شد و گفت به طور قطع تجربه‌های ایران در حوزه جوانان می‌تواند در گسترش تعاملات بین جمعیت هلال احمر دو کشور موثر و مفید واقع شود.

وی درباره برگزاری اردوهای مشترک بین جمعیت هلال احمر دو کشور نیز گفت: در حال حاضر امکان برگزاری اردوی مشترک بین جمعیت هلال احمر ایران و عراق فراهم است و جمعیت هلال احمر عراق می‌تواند از ساختمان‌های موسسات مختلف در کربلا برای برگزاری این اردو استفاده کند.

عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر عراق اضافه کرد: این ساختمان‌ها مجهز به سالن کنفرانس، مصلا و خوابگاه هستند و گنجایش نزدیک به یک هزار نفر را دارند.

عبدالدائم گفت: به طور قطع نظر جمعیت هلال احمر عراق بر برگزاری اردوی مشترک بین جوانان دو کشور است.

در پایان این دیدار مقرر شد دو طرف برنامه اردویی خود را تدوین و به طرفین ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز