خبرگزاری کار ایران

رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

سهم ۹۰ درصدی مردان در حوادثمرگبار ناشی از کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۳۸

بر اساس آمارهای ثبت سرطان در وزارت بهداشت، شایع‌ترین سرطان در مردان سرطان پوست است که یکی از دلایل آن نوع کار و قرار گرفتن بیشتر مردان در برابر نور خورشید است.

ایلنا: رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: بیش از ۹۰ درصد موارد مرگ و مصدومیت ناشی از کار در مردان اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مطهره علامه به مناسبت هفته ملی سما(سلامت مردان ایرانی) ضمن بیان این مطلب افزود: شعار امسال هفته سما «حوادثو سوانح در کمین سلامت مردان» می‌باشد که در کشور ما مردان گروه سنی ۲۵ تا۵۰ سال که در اوج سنین باروری و تولید اقتصادی هستند در معرض خطر مرگ ناشی از حوادثشغلی هستند.

وی در ادامه گفت: سالانه در دنیا بیش از ۲ میلیون مرگ مرتبط با کار اتفاق می‌افتد که در هر ساعت بیش از ۴۰ مرگ ناشی از حوادثشغلی در جهان اتفاق می‌افتد که بیش از ۹۰ درصد موارد مرگ ناشی از کار در مردان است.

علامه، بخشی از علل حوادثناشی از کار را مرتبط با عوامل انسانی مانند سن، تجربه کاری، استفاده از داروهای خواب آور و سوء مصرف مواد، ‌مشغولیت‌های ذهنی و بخشی دیگر را به عوامل محیطی و مدیریتی کار مانند صدا، نور، ساعات کار زیاد در شبانه روز و ارجاع کارهای فوری مکرر عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین گام در پیشگیری از حوادثشغلی برای افراد مختلف، ارائه وسایل حفاظت فردی و دادن آموزش‌های لازم ایمنی توسط مدیران و رعایت اصول ایمنی توسط کارکنان است.

مرگ سالانه بیش از ۳۱ هزار نفر در اثر حوادثترافیکی

رییس اداره سلامت میانسالان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۷۴ مرگ به علت حوادثترافیکی داشته‌ایم اضافه کرد، ۶۵ درصد موارد عابرین پیاده و ۷۱.۵ درصد مصدومین خودرو سوار و ۸۸ درصد مصدومین موتور سوار بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: استفاده از کمربند ایمنی، ریسک مرگ را در سرنشینان جلو ۴۰ تا ۶۵ در صد و در سرنشینان عقب ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد.

علامه تصادف در مردان گروه‌های سنی مختلف را ۳ تا ۵ برابر زنان عنوان کرد و گفت: استفاده از کلاه ایمنی در موتور سواران حدود ۴۰ درصد احتمال مرگ و احتمال ضربه مغزی و صدمات شدید مغزی را حدود ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در مردان

علامه استعمال دخانیات را یکی از دلایل مهم سرطان‌ها در مردان عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای ثبت سرطان در وزارت بهداشت، شایع‌ترین سرطان در مردان سرطان پوست است که یکی از دلایل آن نوع کار و قرار گرفتن بیشتر مردان در برابر نور خورشید است.

وی سرطان‌های معده، مثانه، پروستات و روده بزرگ را از شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان بیان کرد و افزود: افرادی که در صنایع شیمیایی رنگ سازی کار می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند و مردانی که در خانواده آن‌ها سابقه ابتلا به سرطان پروستات و یا سابقه جهش ژنتیکی وجود دارد بیشتر در معرض ابتلا به این نوع سرطان هستند.

برگزاری بسیج‌های آموزشی سلامت مردان توسط وزارت بهداشت

رییس اداره سلامت میانسالان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به عوامل یاد شده برگزاری بسیج‌های آموزشی در جهت بالا بردن سطح سواد سلامت مردان را ضروری دانست و گفت: در هفته ملی سلامت مردان که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود، سعی بر آن است توجه خانواده‌ها، سازمانهای مردم نهاد و مسئولین بخشهای مختلف دولتی را به اولویتهای سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور جلب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز