خبرگزاری کار ایران

در سلسله جلسات «طب المعصومین(ع)» عنوان شد؛

کم تحرکی عامل بروز ۱۰ بیماری است

کد خبر : ۱۵۰۲۲۵

روزانه نیم ساعت پیاده روی برای بدن نیاز است و باعثجلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها می‌شود / بیماری‌های مفصل زانو، قلب و عروق، عدم تعادل ترشح غدد، فشارخون، دیابت و قند خون مهم‌ترین بیماری‌هایی است که به علت کم‌تحرکی در انسان ایجاد می‌شود.

ایلنا: کار‌شناس طب اسلامی، کم تحرکی را عامل بروز ۱۰ بیماری در بدن ذکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن ضیایی در سلسله جلسات پرسش و پاسخ پیرامون پیشگیری، درمان و شفای بیماری‌های جسمی، روحی و روانی از دیدگاه معصومین(ع) که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بیماری‌های مفصل زانو، قلب و عروق، عدم تعادل ترشح غدد، فشارخون، دیابت و قند خون مهم‌ترین بیماری‌هایی است که به علت کم‌تحرکی در انسان ایجاد می‌شود.

این مدرس حوزه علمیه با استناد به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) که هر کس خوراکش زیاد و تحرکش کم باشد، سلامتیش کم می‌شود، بیان کرد: روزانه نیم ساعت پیاده روی برای بدن نیاز است و باعثجلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

کنترل بیماری قند خون

ضیایی در ادامه به بیان علل ایجاد بیماری قند خون، راهکاری‌های پیشگیری و درمان این بیماری اشاره کرد و افزود: برای کنترل قند خون رعایت رژیم غذایی، تحرک زیاد، کاهش استرس و اضطراب و مصرف برخی از مواد غذایی مؤثر است.

این کار‌شناس طب اسلامی، خوردن سیر، پیازچه، پیاز، انواع ترب، تره، سبزی خرفه، بامیه، زیتون خوراکی و دم کرده برگ شاه توت، گزنه و گل و برگ کلپوره را برای کاهش قند خون مؤثر عنوان کرد.

وی در ادامه بحثبیماری قند خون گفت: استفاده روزانه یک عدد پیاز متوسط خاصیت اثربخشی در کاهش قند خون دارد.
این کار‌شناس طب اسلامی با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) در کتاب شریف طب‌الرضا(ع) افزود: خوردن یک عدد سیر در هفته باعثپیشگیری از بیماری قند خون می‌شود.

برطرف شدن بوی سیر در دهان

وی خوردن چند برگ کاهو بدون سس را برای برطرف شدن بوی سیر در فضای دهان مؤثر دانست.

ضیایی برای درمان بوی بد دهان ناشی از بیماری‌های گوارشی معده گفت: استفاده از یک لیوان آب سیب، علاوه بر از بین بردن بوی بد معده، به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

این پژوهشگر و مؤلف در زمینه طب اسلامی، همچنین استفاده از یک عدد انار شیرین را در پیشگیری از دیابت مؤثر دانست.
یادآور می‌شود؛ سلسله جلسلت «طب‌المعصومین(ع)» هر هفته شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن ضیایی از کار‌شناسان برجسته در زمینه طب اسلامی در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز