خبرگزاری کار ایران

اجرای پایلوت طرح مدیریت خون در یکی از بیمارستانهای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۵۴

در روش‌های طرح مدیریت خون آنمی بیمار تشخیص و درمان می‌شود تا بیمار با میزان هماتوکریت مناسب وارد اتاق عمل شود که البته میزان نرمال هماتوکریت در اعمال جراحی مختلف متفاوت است.

ایلنا: نائب رئیس انجمن تکنولوژی گردش خون برون پیکری ایران، از اجرای پایلوت طرح مدیریت خون در بیمارستان شهید لواسانی تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، " علی بروجردی علوی " اظهار کرد: این طرح هم اکنون در بیمارستان شهید لواسانی از مراکز تابعه تأمین اجتماعی مراحل آموزشی را طی می‌کند و تاکنون همه گروه‌های داخل بیمارستانی مرتبط از جمله پزشک و دیگر پرسنل در ۴ هفته متوالی به همراه امتیاز بازآموزی زیر نظر سازمان انتقال خون و با طرح تدوین شده توسط انجمن پرفیوژنیست‌ها آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به آموزش روشهای پرزرویشن(Preserve) گفت: در این روش‌ها آنمی بیمار تشخیص و درمان می‌شود تا بیمار با میزان هماتوکریت مناسب وارد اتاق عمل شود که البته میزان نرمال هماتوکریت در اعمال جراحی مختلف متفاوت است.

نائب رئیس انجمن تکنولوژی گردش خون برون پیکری ایران با بیان اینکه در اجرای این طرح روشهای اتولوگ بررسی شد، ادامه داد: همچنین روشهای Blood Salvage به شکل کارگاه عملی در آخرین جلسه آموزش داده شد و از هفته آینده دوره‌های آموزشی درون گروهی آغاز می‌شود تا کار بدین ترتیب عملیاتی و اجرایی شود.

بروجردی با بیان اینکه تاکنون کمیته مدیریت خون برای ۳۶ نفر از اعضای کمیته برگزار شده است، افزود: این طرح مصوب سازمان انتقال خون ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز