خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

توانمندسازی جانبازان اساس کار بنیاد شهید است

کد خبر : ۱۵۲۲۷۹

ر راستای فرمایشات رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی با امکاناتی که داشتیم و دستوری که دولت داد تصمیم شد که فرمایش رهبر معظم انقلاب در این بنیاد اجرایی شود بنابراین سازمان اقتصادی کوثر و سازمان‌های اقتصادی همچون شاهد دور هم جمع شدند و برنامه‌ریزی کردند تا بتوانیم در این زمینه نیز گام‌هایی برداریم.

ایلنا: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: توانمندسازی جانبازان اساس کار بنیاد شهید است که برای این برنامه‌های زیادی در نظر داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی در مراسم دیدار جمعی از خانواده شهدا با رئیس جمهور که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در سال ۵۸ است که پس از آن از سوی شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهید نامگذاری شد.

وی افزود: طبق اساسنامه دو کار اصلی به ما محول شده یکی خدمات‌رسانی که تاکنون طبق برنامه انجام شده و دوم مسئله فرهنگی در جامعه هدف است بنابراین با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مبنی بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور اولین قدم ما پر رنگ کردن روز ۲۲ اسفند با عنوان روز شهید بود که برای این روز نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌ایم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیان اینکه ما از روز ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند امسال از ۲۲ هزار تن از خانواده‌های ایثارگران دیدار کردیم که تا پنجشنبه به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: روز پنجشنبه به تعداد آماری که شهید داده‌ایم یعنی ۲۲هزار و ۲۸۵ نفر شهید نهال در سراسر کشور کاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که ما در بنیاد شهید آمدیم مسئله نشر فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌های ایثارگران آغاز شد. همچنین نسبت به مسائل خدمت‌رسانی به این عزیزان تدوین برنامه برای ۴ سال بود که بخشی از آن شروع شده و مابقی درحال اجراست.

شهیدی محلاتی با اشاره به مشکلات خانواده شهدا و جانبازان در رابطه با مباحثدرمانی اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور در دولت نسبت به این مسئله بسیار بود برای این کار دو برنامه تدارک دیدیم؛ اول، صندوق سلامت تشکیل دادیم تا در مواردی که برخی از اقلام مشمول بیمه نمی‌شوند را از این صندوق تامین کنیم و نگرانی جامعه ایثارگران برطرف شود و از سوی دیگر، اغلب والدین شهدا کهنسالانی هستند که نیاز به درمان‌های متعددی دارند و برای این کار نیز برنامه‌ای تدارک دیدیم تا پزشکان و متخصصانی به استان‌ها بروند و آنها را درمان نمایند و در صورت نیاز آنها را به تهران منتقل کرده و در بیمارستان‌های مربوط به بنیاد شهید مداوا کنند. همچنین در برخی موارد نیز از پزشکانی که در خارج از کشور بودند دعوت کردیم تا به ایران بیایند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد تصریح کرد: در راستای فرمایشات رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی با امکاناتی که داشتیم و دستوری که دولت داد تصمیم شد که فرمایش رهبر معظم انقلاب در این بنیاد اجرایی شود بنابراین سازمان اقتصادی کوثر و سازمان‌های اقتصادی همچون شاهد دور هم جمع شدند و برنامه‌ریزی کردند تا بتوانیم در این زمینه نیز گام‌هایی برداریم.

شهیدی با اشاره به اینکه حدود ۶۵ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران طالب‌کار هستند، گفت: باید برای این عده اشتغال فراهم شود بنابراین مصوب شد که ۲۵ درصد استخدام‌ها از جامعه ایثارگران باشد که البته عده‌ای را نیز از این میان در سازمان اقتصادی کوثر به کار گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در میان فرزندان ایثارگران حدود ۶ هزار نخبه داریم، ابراز کرد: باید از وجود همه این نخبگان استفاده شود و در همین راستا، طرحی با عنوان تکاک در نظر گرفتیم تا در هر استان نخبگان و تعدادی از ایثارگران شرکتی تشکیل دهند که در سرمایه‌گذاری آن سازمان اقتصادی کوثر تا ۴۹ درصد شرکت می‌کند و مابقی سرمایه از سوی خودشان تامین می‌شود و اگر نتوانستند آن را تامین کنند برا ی آنها وام در نظر گرفته می‌شود.

رئیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: نسبت به قانون ایثارگران کمیته‌ای تشکیل دادیم که از اول سال ۹۳ اجرایی می‌کنیم توانمندسازی جانبازان اساس کار بنیاد شهید است که برای این برنامه‌های زیادی در نظر داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز