خبرگزاری کار ایران

انقلاب بزرگ درمان نارسایی‌ قلبی؛

قلب مصنوعی برای نخستین بار وارد ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۴۳

بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در دهه‌های اخیر یا محکوم به مرگ بودند و درمان‌های دارویی برایشان موثر نبود و یا در صف‌های طولانی انتظار برای پیوند قلب قرار می‌گرفتند.

یک فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه در حال حاضر در حیطه تشخیص و درمان نارسایی قلبی نیز انقلاب بزرگی در حال رخ دادن است گفت: تا به حال تکنیک دستگاه‌های قلب مصنوعی وارد ایران نشده است، ولی در تلاشیم در آینده نزدیک و در سال آینده این وسایل را به ایران وارد کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، " محمود بهشتی منفرد " با بیان اینکه نارسایی قلبی یک مبحثقابل توجه و حائز اهمیت است و پرداختن به آن می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات بیماران قلبی را حل کند اظهار کرد: در واقع نارسایی قلبی تا مدت‌ها قبل به عنوان مراحل آخر درمان برای بیماران قلبی مطرح بود و تقریبا وقتی بیماران به فاز نارسایی قلب می‌رسیدند دیگر نمی‌شد اقدام خاصی برای آن‌ها انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه امروز با پیشرفت‌های علمی حاصل شده در زمینه کمک به بیماران قلبی می‌توانیم به میزان قابل توجهی جهت رفع مشکلات بیماران اقدامات مختلف داخلی، جراحی یا تعبیه دستگاه‌های کمک قلبی را انجام دهیم.

این فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه در حال حاضر در حیطه تشخیص ودرمان نارسایی قلبی نیز انقلاب بزرگی در حال رخ دادن است گفت: امیدواریم با توسعه برنامه‌های تحقیقاتی بتوانیم در جهت خدمت به بیماران اقدامات موثری انجام دهیم.

بهشتی منفرد افزود: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در دهه‌های اخیر یا محکوم به مرگ بودند و درمان‌های دارویی برایشان موثر نبود و یا در صف‌های طولانی انتظار برای پیوند قلب قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه ساخت دستگاه‌های کمک قلبی این نیاز به پیوند در دنیا کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به دوره اى که بنده در رابطه با دستکاههاى کمک قلبى در امریکا دیده‌ام، می‌توان گفت در زمینه کمک به بیماران قلبی تحول بزرگی صورت گرفته است.

این پزشک بیمارستان شهید مدرس افزود: در واقع تعبیه دستگاه‌های قلب مصنوعی می‌تواند برای بیماران به عنوان یک روش کمتر تهاجمی و کم هزینه‌تر نسبت به پیوند قلب موثر واقع شود.

بهشتی منفرد با بیان اینکه متاسفانه به علت مسائل مختلفی که وجود داشته است تا به حال دستگاه‌های قلب مصنوعی وارد ایران نشده است، ولی در تلاشیم در آینده نزدیک این وسایل را به ایران وارد کنیم. تعبیه‌اش کار مشکلی نیست و امکان انجام عمل کارگذاری قلب مصنوعی در ایران امکان پذیر است. فقط مهم واردات این دستگاه و موجود بودن آن در بازار است.

پمپ‌های قلب مصنوعی اگر وارد ایران شوند می‌توانند به بسیاری از بیمارانی که در صف پیوند قلب هستند کمک کنند.

وی ادامه داد: قلب مصنوعی هزینه نسبتا بالایی دارد، البته نه در حد پیوند قلب. علاوه بر این در زمینه واردات این دستگاه‌ها در ایران مشکلاتی وجود دارد که اگر زمینه‌های رفع این موانع برطرف شود بسیاری از بیماران درمان می‌شوند.

بهشتی منفرد افزود: تصور می‌کنم در آینده نزدیک و طی مذاکره‌ای که با شرکت سازنده‌اش داشتیم بتوانیم ظرف پنج تا شش ماه آینده زمینه ورود این دستگاه‌ها به ایران فراهم گردد، این فوق تخصص جراحی قلب با تاکید بر اینکه دستگاه قلب مصنوعی جایگزین کامل پیوند قلب نمی‌شود ولی می‌تواند قسمت اعظمی از مشکلات بیماران را حل کند گفت: این دستگاه‌ها گاهی پلی برای رسیدن به پیوند قلب‌اند و گاهی براى بیمارانى که به هر دلیل نتوانند تحت عمل بیوند قلب قرار کیرند می‌تواند بعنوان درمان قطعى وانتهایى براى ان‌ها مطرح گردد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با نمونه‌های جدید در حال ساخت در دنیا، در آینده خیلی نزدیک بحثپیوند قلب با تمام مشکلاتی که دارد تقریبا به حاشیه برود.

بر اساس این گزارش، چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز