خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

اساس اقتصاد اسلامی، افزایش ثروت ملی است

کد خبر : ۱۵۸۶۷۳

نهاد مسجد در اجرای عدالت اجتماعی و ارتقا همدردی عمومی موجب الفت دلها و همبستگی اجتماعی و وفاق ملی می شود.

سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی منطبق بر نظام اقتصاد اسلامی است، گفت: اساس اقتصاد اسلامی، افزایش ثروت ملی و برقراری عدالت اجتماعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری درگردهمایی سراسری مدیران امداد امام(ره) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نام امسال گفت: با الهام از نقشه راه کشور و با عزم راسخ مصمم هستیم فرامین مقام معظم رهبری را با استفاده از سرمایه گذاری بر تعالی فکری و فرهنگی مخاطبان و کارگزاران این نهاد مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: برخورداری خانواده های مورد حمایت از استحکام و ثبات اقتصادی در زندگی، توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و بهره مندی از سبک مدیریت جهادی از راهبردهای اجرایی در این نهاد مقدس از جمله اهدافی است که در پی تحقق آن هستیم.

انواری اختلال و خطر در رفاه ملی و فلج کردن اقتصاد کشور، بی اعتمادی و جداسازی مردم از نظام اسلامی، به زانو درآوردن ملت و زمین گیر کردن انقلاب، تضعیف نظام اسلامی و تحمیل شرایط ظالمانه خود، منزوی کردن انقلاب و ایجاد تغییر مواضع اصولی و شعارهای اصیل انقلاب، تهاجم به ایمان و فرهنگ مردم و روح استقلال ملی و ترویج احساس شکست مقاومت ملی را از جمله اهداف دشمنان در فشارهای اقتصادی عنوان کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) درمورد اهداف اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله، نگاه بلند به اقتصاد کشور، اقتصاد رو به رشد و تضمین کننده شکوفایی، افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری در برابر ترفندهای دشمنان، استحکام و مقاوم سازی اقتصاد، پیشرفت و اقتدار ملی از جمله این اهداف است.

وی توسعه کارآفرینی و توجه به نقش اساسی آحاد مردم کشور به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، ارتقا سطح امنیت اجتماعی و ملی، تولید محور کردن اقتصاد، ایجاد پایداری در اقتصاد و تضمین رشد مستمر آن در بلند مدت و خوداتکایی در تامین نیازهای اساسی کشور از دیگر رویکردهای مورد نظر اعلام کرد.

وی با اشاره به راهبردهای اجرایی در نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) با الهام از نقشه راه کشور در سال ۹۳، خاطر نشان کرد: به منظور تعالی فکری و فرهنگی خانواده ها باید نسبت به ایجاد تعادل در قوای ذهنی، عاطفی و عقلی، تقویت ایمان و باورهای اعتقادی و دینی، مهارت زندگی، تقویت و استحکام کانون خانواده اصلاح الگوهای رفتاری و سبک زندگی، ترویج ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و گسترش ازدواجهای دانشجویی تلاش قابل توجهی شود.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تولید به عنوان یک تکلیف دینی، ایجاد ثبات در اشتغال و خوداتکایی اعضا خانواده، بهبود فضای کسب و کار با تاکید بر توسعه اقتصاد خانواده تاکید کرد.

وی همچنین گفت: ارتقا بهره وری عوامل تولید و استحکام و مداومت در کار و پربار نمودن محصول، گسترش آموزش و مهارت های فنی و حرفه ای و کارورزی ها و سایر حمایت های لازم جهت افزایش کارآمدی و توانمندسازی، توسعه اقتصاد خانواده بر پایه نوآوری، اهتمام به تقویت و ایجاد تسهیلات اشتغال در مناطق کم برخوردار، مهارت آموزی دختران بازمانده از تحصیل، ایجاد اشتغال آنان و هدایت دانش آموزان برای ادامه تحصیل در هنرستانها در جهت استحکام اقتصاد خانواده های مورد حمایت کمیته امداد است.

انواری با تاکید بر گسترش شبکه نیکوکاری با محوریت مساجد، گفت: نهاد مسجد در اجرای عدالت اجتماعی و ارتقا همدردی عمومی موجب الفت دلها و همبستگی اجتماعی و وفاق ملی می شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) برسرمایه گذاری در جهت بهره مندی از سبک مدیریت جهادی در کمیته امداد امام(ره) با بهره مندی از الگوهای اسلامی تاکید کرد و افزود: داشتن انگیزه الهی، روحیه ایثار و فداکاری، رعایت تقوا در عمل، برخورد جدی با منکرات و مفاسد اداری، صیانت از منافع محرومان و غیره می تواند در تحقق مدیریت جهادی راهگشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز