خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد؛

درآمد گردشگری سلامت ۱۰ برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو

کد خبر : ۱۶۱۳۷۵

در ۴ سال گذشته درآمد ارزی گردشگری سلامت تنها ۵ برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده که این رقم در سال ۹۲ به دو برابر افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: درآمد ارزی حاصل از گردشگری سلامت در سال گذشته ۱۰ برابر درآمد حاصل از صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده است.

به گزارش ایلنا، محمد جهانگیری در آستانه برپایی «هفدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی»(ایران هلث) که ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران بر پا می‌شود با اعلام این خبر افزود: بحثگردشگری سلامت با توجه به جایگاه مطلوب دانش پزشکی ایران در منطقه از یک سو و از سوی دیگر ارزانی این خدمات در کشور، نسبت به دیگر کشور‌ها، یکی از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توان ارز آوری مناسبی برای کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در ۴ سال گذشته درآمد ارزی گردشگری سلامت تنها ۵ برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده که این رقم در
سال ۹۲ به دو برابر افزایش یافته است.

جهانگیری تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان نظام پزشکی کشور برای اولین بار بخش گردشگری سلامت را در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلثمدیریت می‌کند.

وی افزود: در این نمایشگاه، جایگاهی به ارایه و معرفی بخش گردشگری سلامت اختصاص یافته که در آن تعدادی از بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود و آژانس‌های مسافرتی با هدف توسعه گردشگری سلامت فعالیت‌های خود را معرفی می‌کنند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور، هدف از شرکت سازمان نظام پزشکی در بخش گردشگری سلامت نمایشگاه ایران هلثرا معرفی توانمندی خدمات سلامت برشمرد و اظهار داشت: با سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این بخش انتظار می‌رود، علاوه بر ارز آوری مناسب این حوزه با اشتغالزایی مناسب بتوان در جهت کاهش بیکاری اقدامات موثری انجام داد.

وی گفت: ضروری است، دولت با تقویت جایگاه گردشگری سلامت، زمینه ارایه خدمات این حوزه را در سطح بین المللی فراهم آورد تا ایران با برخورداری از جایگاهی رقابتی با دیگر کشورهای منطقه بتواند، نسبت به جذب توریسم سلامت اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز