خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

کاهش ۷ درصدی فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۱۴

در سال ۹۲ تعداد ۶۸ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷ درصدی داشت. / بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۷ درصدی فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در این استان خبر داد و اعلام کرد: از ۶۸ نفر فوتی‌های ناشی از قرص برنج در سال گذشته، ۴۳ نفر متاهل و مابقی مجرد بوده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی اظهار کرد: در سال ۹۲ تعداد ۶۸ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷ درصدی داشت.

وی یادآور شد: بر اساس آمار این اداره کل از مجموع ۶۸ نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، ۴۰ نفر مرد و ما‌بقی زن هستند.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری با ۱۹ نفر، بابل با ۱۰ و آمل با ۹ نفر ثبت شده است‌.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در همه ماه‌های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت افزود: سنین ۲۱ الی ۳۰ سال با تعداد ۲۶ نفر و ۳۱ الی ۴۰ سال با ۱۶ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

عباسی خاطرنشان کرد: اردیبهشت با ۹ مورد و شهریور و مهر ماه هر کدام با ۷ نفر بیشترین ماه‌هایی بود که در آن خودکشی با قرص برنج اتفاق افتاد.

‌این مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز