خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اپتومتری انتقاد کرد:

واگذاری دستگاههای غربالگری چشم اطفال به افراد غیر متخصص

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۹۹

«با وجود اینکه اپتومتریست‌ها خدمات خوبی را دراین طرح داشته‌اند اما سازمان بهزیستی دستگاههای غربالگری چشم اطفال را در اختیار افراد غیر متخصص قرار داده است.»

کار‌شناس ارشد اپتومتری بااشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از سوی سازمان بهزیستی، نسبت به در اختیار قرار گرفتن دستگاههای غربالگری چشم اطفال به افراد غیر متخصص هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر صادق‌پور در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت برگزار شد، گفت: آنچه وزارت بهداشت برای اپتومتریست‌ها در نظر گرفته است ارائه خدمات تعیین نمره عینک؛ معاینات کامل چشمی، تشخیص بیماری‌های چشم و ارجاع به متخصصین مربوطه، درمان انحرافات چشمی و تنبلی چشم است.

وی با اشاره به خدمات تخصصی ارزان قیمت و در دسترس اپتومتریست‌ها، افزود: این در حالی است که در برنامه پزشک خانواده با اینکه اپتومتریست‌ها دیده شده‌اند اما با آن‌ها قرار داد نمی‌بندند.

صادق‌پور همچنین به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم ازسوی سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: پیش از ۷۰ درصد اپتومتریست‌ها در این طرح همکاری دارند و خدمات موثری در پیشگیری از تنبلی چشم و کم بینایی ارائه کرده‌اند.

وی افزود: با وجود اینکه اپتومتریست‌ها خدمات خوبی را دراین طرح داشته‌اند اما سازمان بهزیستی دستگاههای غربالگری چشم اطفال را در اختیار افراد غیر متخصص قرار داده است.

صادق‌پور بااشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم شامل غربالگری و شناسایی کودکان و ارجاع کودکان مشکل دار به اپتومتریست‌ها جهت تشخیص قطعی و درمان است، افزود: به جای اینکه دستگاههای کامپیوتری غربالگری چشم اطفال در اختیار اپتومتریست‌ها قرار گیرد به افراد غیر متخصص داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز