خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان میراثفرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۲۴

" مجلس شورای اسلامی با تصویب مبلغ دو هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال زایی در سال ۱۳۹۳ برای مددجویان تحت پوشش گام بزرگیبرداشته است. "

کمیته امداد امام خمینی و سازمان میراثفرهنگی تفاهم نامه‌ای را در جهت توانمند سازی مدد جویان امضا کردند.

به گزارش ایلنا، موضوع تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهت ارائه راهکارهای اجرایی لازم درجهت ارتقاء و توسعه توانمند سازی مددجویان در زمینه‌های آموزشی، تولیدی و بازرگانی و… به منظور تسریع در روند دستیابی به اهداف برنامه‌های امداد است.

در این مراسم سرپرست کمیته امداد با بیان اینکه جشن خودکفایی۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصادمقاومتی در کشور، راهکار اصلی این موضوع توسعه و گسترش اشتغالات کوچک در تمام روستاهای کشور است.

انواری گفت: با تلاش این نهاد مردمی و با تصویب شورای عالی اشتغال کشور در طی دو سال گذشته مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرض الحسنه برای اشتغال مددجویان تحت پوشش تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای هر مددجوی واجد شرایط اخذ و منجر به اشتغال و توانمندی این افراد شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: جامعه هدف این نهاد مشخص، قابل اعتنا و در دسترس است و کمیته امداد آمادگی دارد بامساعدت دولت محترم محوریت ایجاد اشتغال را در روستاهای کشور بر عهده گیرد وبا تلاشهای انجام شده در چهار سال اخیر تعداد ۴۰۰ هزار خانوار از تحت حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

انواری در پایان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب مبلغ دو هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال زایی در سال ۱۳۹۳ برای مددجویان تحت پوشش گام بلندی را در تحقق این امر برداشته است، تصریح کرد: فرآیند کامل مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شامل مراحل استعداد سنجی(نیازسنجی، آموزش، اخذ تسهیلات بانکی با ضمانت این نهاد، انجام مشاوره‌های شغلی، نظارت بر عملیات(ایجاد شغل) و در ‌‌نهایت بازار یابی جهت فروش محصولات تولیدشده مددجویان است.

شایان ذکر است در این دیدار مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آماده سازی امکانات آموزشی، مواد اولیه مناسب، مکان اشتغال و… برای مددجویان و افرادی که توانایی تولید صنایع دستی از قبیل فرش، گلیم و… را دارند، ضروری است وسازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دارد تجارب خود را در این زمینه در اختیار کار‌شناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز