خبرگزاری کار ایران

یک فعال حقوق صنفی کارگران عنوان کرد:

سوءاستفاده از آشفتگی نظام سلامت برای ادغام تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۸۹

«عده‌ای با پیگیری این طرح از آشفتگی نظام سلامت برای تامین منابع مالی پزشکان استفاده می‌کنند، که نباید اجازه سوء استفاده داد، با صراحت اعلام می‌کنیم که بخش درمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری محسوب می‌شود. این سازمان بازیچه سیاست بازان نیست.»

یک فعال حقوق صنفی کارگران در تبریز تاکید کرد: بخش درمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری محسوب می‌شود.

کریم صادق‌زاده، دبیر خانه کارگر تبریز که در نشست تخصصی اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران منطقه شمال غرب کشور سخن می‌گفت افزود: سازمان تأمین اجتماعی بازیچه سیاست بازان نیست و لازم است با برنامه‌ریزی‌ به سمتی هدایت شود تا برای خانواده بزرگ بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی آرامش خاطر ایجاد شود.

عضو هیات مدیره کانون‌عالی بازنشستگان کشور خاطرنشان کرد: امسال کارگران و بازنشستگان در شرایطی به استقبال روز جهانی کارگر می‌روند که با مشکلات و معضلات کلان رو به رو هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با تأکید بر این‌که توجه به اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از مسائل مهم بیمه شدگان تامین اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: در این میان چگونگی اجرای این اصل نیز مورد توجه است، مسأله‌ای که سال‌ها ذهن خانواده‌های تحت پوشش تامین اجتماعی را به خود مشغول کرده است.

صادق‌زاده با تأکید بر این‌که حفظ استقلال و صیانت از سرمایه‌های تامین اجتماعی از برنامه‌های اصلی کانونعالی بازنشستگان کشور و شمال غرب است، افزود: اموال این سازمان در هر بخشی متعلق به کارگران بیمه شده، بازنشستگان و مستمری بگیران بوده و به عنوان حق الناس تعریف می‌شود، به عبارتی ما از هر گونه دست اندازی به این اموال جلوگیری می‌کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز ادامه داد: متأسفانه طی هفته‌های گذشته شاهدیم که برخی از دولتمردان با هماهنگی تعدادی از نمایندگان مجلس با نام ساماندهی بیمه‌های اجتماعی و درمانی، برای تصاحب صندوق و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی نقشه کشیده‌اند.

صادق‌زاده افزود: عده‌ای با پیگیری این طرح از آشفتگی نظام سلامت برای تامین منابع مالی پزشکان استفاده می‌کنند، که نباید اجازه سوء استفاده داد، با صراحت اعلام می‌کنیم که بخش درمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری محسوب می‌شود. این سازمان بازیچه سیاست بازان نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی از مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت وگفت: تحقق اعطای کارت منزلت، افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم، اختصاص سهمیه حج و عمره، افزایش تسهیلات بانکی، احداثخانه مهر در تمامی شهر‌ها و استان‌ها و افزایش کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی بخشی از این مطالبات است.

وی در پایان با بیان این‌که وضعیت امروز بازنشستگان تصویری از آینده کارگران امروز است، تصریح کرد: معیشت ۸۵ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی تلخ و رنج آور است، بیمه تکمیلی نیز تبدیل به بیمه تحمیلی مستمری بگیران شده که باید راه چاره‌ای برای رفع این معضلات یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز