خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان هلال احمر صورت گرفت؛

افتتاح مراکز درمانی در خارج از کشور

کد خبر : ۱۶۶۰۰۱

درحال حاضر ۲۶ مرکز فعال در ۱۸ کشور جهان داریم که ۱۸ مرکز در ۱۲ کشور آفریقایی، پنج مرکز در چهار کشور آسیایی و سه مرکز در دو کشور آمریکایی لاتین فعالیت می‌کنند.

نشست خبری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست، ‌ سید رضا رییس کرمی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با بیان وظایف ها و عملکردهای این معاونت گفت: براساس ماده یک و دو جمعیت هلال احمر وظایفی در حیطه سلامت بر دوش جمعیت گذاشته شده است و در حوزه درمان داخلی، درمان اضطراری و توانبخشی فعالیت‌های متعددی انجام داده است.

وی ادامه داد: ‌ هلال احمر در حال تهیه سند توسعه نظام سلامت است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: ‌ این سند براساس اسناد بالادستی، ‌ سیاست‌های کلی سلامت و اهداف ۲۰۲۰ در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است و براساس این سند جمعیت هلال احمر سعی دارد که نقش خود را در سیاست‌گذاری‌های کلان مشخص کند.

کرمی حوزه توانبخشی را حوزه اختصاصی جمعیت عنوان و اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه توانبخشی در تعداد زیادی از استان‌های کشور در زمینه ساخت اندام مصنوعی درجریان است.

وی در خصوص تاثیر عملکرد هلال احمر در روابط بین کشورها گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر پایبند به تعهدات بین‌المللی خود است، به کشورهای محروم و نیازمند و در بحران‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند و اگر چه به صورت مستقیم در مسائل سیاسی دخالت ندارد اما فعالیت این جمعیت در بعد ارتباطات دیپلماتیک تأثیر مثبتی بر روابط سیاسی ایران با سایر کشورها داشته است.

رئیس‌کرمی تأمین داروهای خاص و تک‌نسخه‌ای را از وظایف ویژه جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: داروخانه‌های جمعیت هلال احمر داروهای تخصصی و فوق تخصصی را برای مردم مناطق محروم و سایر نقاط کشور تهیه می‌کنند.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی در خصوص مراکز خارج از کشور جمعیت هلال احمر نیز گفت: تلاش می‌کنیم با انجام کارهای جانبی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی مراکز خارج از کشور را به سمتی ببریم که کمترین هزینه برای جمعیت دربرداشته باشند، البته شرایط در برخی از کشورها به نحوی است که خدمات باید به صورت رایگان ارائه شود.

وی افزود: درحال حاضر ۲۶ مرکز فعال در ۱۸ کشور جهان داریم که ۱۸ مرکز در ۱۲ کشور آفریقایی، پنج مرکز در چهار کشور آسیایی و سه مرکز در دو کشور آمریکایی لاتین فعالیت می‌کنند.

رئیس‌کرمی از افتتاح چهار مرکز، دو مرکز در کشورهای آمریکای لاتین و دو مرکز در کشورهای آفریقایی نیز خبر داد و گفت: ۲۱ میلیارد ریال دارو به کشورهای مختلف صادر شده است که هزینه این دارو‌ها از افراد اخذ شده و ۱۰ میلیارد ریال دارو نیز به صورت اهدایی به کشورهای بحران زده طی سال گذشته ارسال شده که همه داروها تولید داخل بوده‌اند.

در ادامه این نشست سید مسعود مرعشیان، مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر به اجرای طرح «توانبخشی درب منزل» اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان برنامه تحولی هلال در دست تدوین است که بر اساس آن خدمات توانبخشی در نزدیک‌ترین محل به منزل افراد ارائه خواهد شد.

وی از وجود ۲۷ واحد توانبخشی در سراسر کشور سخن گفت و عنوان کرد: در ۲۳ استان کشور مرکز جامع توانبخشی وجود دارد و بر اساس آمایش سرزمینی که انجام شده در ۹۱ شهر بالای ۲۵۰ هزار نفر برنامه توسعه‌ای توانبخشی فیزیکی اجرا می‌شود.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال‌احمربا اشاره به اینکه تا سه سال گذشته در حوزه ارائه خدمات توانبخشی افراد حتی تا ۹ ماه پشت نوبت می‌ماندند، گفت: با اجرای طرح بهره‌وری اکنون هیچ مریضی پشت نوبت دریافت خدمات توانبخشی نمی‌ماند.
وی در خصوص تعرفه‌های ارائه خدمات این بخش نیز گفت: مددجویان ما به دلیل وجود تعرفه‌های قیمتی افزایش داشته‌اند؛ تعرفه‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی ما همانند تعرفه‌های وزارت بهداشت است، در بخش پروتز تا ۷۰ درصد و در بخش اورتز ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از هزینه‌های دریافتی در سایر بخش‌های درمانی است.

افشین علیخانی مدیر کل بهداشت و درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز در این نشست خبری از فعالیت ۳۶ داروخانه هلال احمر در سراسر کشور خبر داد و گفت: به جز دو استان در همه استان‌ها داروخانه‌های هلال احمر فعال است که در این دو استان نیز در حال راه‌اندازی داروخانه هستیم. وی با تأکید بر اینکه ملکف به تأمین داروهای تک نسخه‌ای و داروهای خاص درکشور هستیم، گفت: چهار تا پنج درصد سود برای داروهای ارائه شده دریافت می‌کنیم در حالی که سود دریافتی سایر داروخانه‌ها ۲۵ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز