خبرگزاری کار ایران

خبر تکمیلی از اعتراض معلولان در مقابل مجلس:

پرداخت مطالبات معلولان تا پایان اردیبهشت / شهرداری معلولان را به تجمع نرساند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۰۵

«ما نمایندگانی را فرستادیم که با تجمع کنندگان صحبت کنند. / هزینه ایاب و ذهاب هر دو ماه یکبار واریز می‌شود، اکنون این پول به بخش استان سازمان بهزیستی واریز شده است که به علت شروع سال جدید ابلاغ آن کمی طول کشیده است.»

در پی اعتراض جمعی از معلولین به عدم پرداخت کامل مستمری و حق ایاب و ذهاب توسط سازمان بهزیستی، معاون توانبخشی معلولین سازمان بهزیستی از پرداخت کامل این مبلغ در پایان اردیبهشت ماه خبر داد، این خبر در حالی اعلام می‌شود که یکی از معلولین حاضر در این تجمع به ایلنا گفته است که اتومبیل‌های ویژه حمل و نقل معلولان شهرداری تهران از سرویس دهی به معلولین برای شرکت در این تجمع اعتراضی خودداری کرده‌اند.

یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی معلولین سازمان بهزیستی، در واکنش به تجمع معلولین در اعتراض به عدم پرداخت کامل حق ایاب و ذهاب و مستمری‌شان به خبرنگار ایلنا گفت: ما نمایندگانی را فرستادیم که با تجمع کنندگان صحبت کنند.

وی افزود: هزینه ایاب و ذهاب هر دو ماه یکبار واریز می‌شود، اکنون این پول به بخش استان سازمان بهزیستی واریز شده است که به علت شروع سال جدید ابلاغ آن کمی طول کشیده است و حق ایاب و ذهاب فروردین و اردیبهشت با هم پرداخت خواهد شد.

سخنگویی ادامه داد: هزینه ایاب و ذهاب برای سه روز در هفته ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان یعنی سه برابر نرخ مصوب است که به حدود ۴۵۰ نفر از معلولان که از گذشته در لیست ما هستند پرداخت می‌شود.

هزینه ایاب و ذهاب معلولین بر عهده شهرداری است

وی اظهار کرد: ما افراد جدید رابه لیست هزینه ایاب ذهاب اضافه نکرده‌ایم، زیرا ایاب و ذهاب معلولین بر عهده شهرداری است و به کسانی که در گذشته این خدمات را از بهزیستی دریافت می‌کردند این مبلغ بدون تغییر و طبق روال گذشته در پایان اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

معلولین با هاشمی ملاقات کرده‌اند

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در پاسخ به اظهارات یکی از معترضین که گفته بود «بار‌ها برای دیدار با رئیس سازمان بهزیستی و طرح مشکلات‌مان به ساختمان بهزیستی مراجعه کرده‌ایم اما هیچ وقت به ما وقت ملاقات نداده‌اند»؛ گفت: معلولین بار‌ها با من و آقای هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی ملاقات کرده‌اند هر چند بار که آمده‌اند ما همیشه در خدمتشان بوده‌ایم. الان هم اگر آقای دکتر هاشمی در سازمان باشند نماینده این افراد می‌تواند با آقای هاشمی و من ملاقات کند.

شهرداری از سرویس دهی به معلولان خودداری کرده است

یکی از معلولین تجمع کننده به خبرنگار ایلنا گفت: با خبر شده‌ایم که اتومبیل‌های ویژه حمل و نقل معلولین شهرداری که از روز گذشته از سوی معلولین برای شرکت در تجمع رزرو شده بودند، امروز از سرویس دادن به معلولین برای رسیدن به مقابل مجلس خودداری کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز