خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد؛

تصویب تعرفه های درمان ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۶۴

در مورد بخشی از تعرفه ها مربوط به Kجراحی هنوز تعیین تکلیف نشده است. در این رابطه در حال هماهنگی با انجمن ها و دانشگاه های مختلف هستیم تا ظرف یکی دو ماه آینده میزان این تعرفه نیز مشخص شود.

وزیر بهداشت گفت: تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی روز گذشته در هیئت وزیران تصویب شد و به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیرامون ارزشیابی و پایش طرح تحول نظام سلامت گفت: گزارش های روسای دانشگاه ها پیرامون اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان ها بسیار امیدوارکننده بوده است به طوری که استان ها و شهرستان ها پیشگام تر از تهران هستند و شور و شوقی بیشتری به خاطر وجود مشکلات کمتر نسبت به پایتخت، در آنها دیده می شود.

وی افزود: این طرح تا کنون رضایت مندی مردم و بیماران را به همراه داشته هرچند کمبودهای مزمنی نیز وجود دارد که انتظار نمی رود این کمبودها بلافاصله برطرف شود.

هاشمی در ادامه گفت: تعرفه های بخش دولتی و خصوصی که در شورای عالی بیمه تصویب شده بود، دیروز مورد تایید هیات وزیران قرار گرفت و ابلاغ خواهد شد. همه اعضای هیات وزیران نیز انتظار دارند که جامعه پزشکی خود را موظف به رعایت تعرفه های مصوب باشند و البته سیستم های نظارتی نیز در سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت روی اجرای تعرفه ها نظارت خواهند داشت.

به گفته وزیر بهداشت در مورد بخشی از تعرفه ها مربوط به Kجراحی هنوز تعیین تکلیف نشده است. در این رابطه در حال هماهنگی با انجمن ها و دانشگاه های مختلف هستیم تا ظرف یکی دو ماه آینده میزان این تعرفه نیز مشخص شود.

وی افزود: براساس توافقی که با شاغلان بخش خصوصی داریم مقررشده که طی دو سه سال آینده در این بخش نیز به تعرفه‌های واقعی برسیم. امسال تعرفه این بخش ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۲ تفاوت دارد. از بخش خصوصی انتظار همکاری و رعایت شرایط موجود را داریم.

دکتر هاشمی با بیان این که نگاه دولت به بخش خصوصی نسبت به دولت های قبل متفاوت است، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته تعرفه ها در بخش جراحی علی رغم تغییر نرخ ارز و تورم هیچ تغییری نکرده بود ولی دولت در قدم اول نگاه مثبت خود را به بخش خصوصی نشان داد و امیدوار است تعرفه ها از سوی این بخش رعایت شود.

وزیر بهداشت افزود: با قاطعیت و شدت نظارت‌ها را دنبال می‌کنیم. اگر هرکسی از روسای بیمارستان‌ها گرفته تا پرسنل فعال در بیمارستان‌ها در ادامه مسیر اجرای این طرح، همراهی نکنند، به نحوی عمل خواهیم کرد که بتوانیم با قاطعیت طرح تحول را دنبال کنیم. طرح تحول نظام سلامت مرتبط با کل نظام است و همه مشتاقند که این طرح به خوبی دنبال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها هم اشکالات این طرح را با ظرافت بیان کرده اند و هم رضایت مردم را به تصویر می کشند و این حرکت رسانه ها جای قدردانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز