خبرگزاری کار ایران

ربیعی اعلام کرد:

اجرای ۵ طرح ملی غربالگری با همکاری وزارتخانه‌های کار و بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۲۰

«یکی از اهداف این طرح افزایش خود مراقبتی و سطح دانش مردم در مورد پیشگیری است. / در این طرح پیش بینی شده است که چند بیماری شایع مانند دیابت، فشار خون و برخی سرطان‌های شایع مورد غربالگری قرار گیرد.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای ۵ طرح ملی غربالگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در مورد اجرای طرح غربالگری ملی گفت: بر اساس تکالیف مقرر در برنامه پنجم توسعه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه مکلف به اجرای ۵ طرح غربالگری ملی شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت اصل پیشگیری بر درمان و همچنین تاکید مقام معظم رهبری به مقدم شمردن پیشگیری را بر درمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالعات خود را در اجرای ۵ طرح ملی غربالگری آغاز کرده است.

ربیعی با بیان اینکه به پاس قدردانی از ایثارگری‌های مردم شریف خرمشهر، اجرای طرح غربالگری ملی از این شهر آغاز می‌شود. گفت: پس از آغاز این طرح در خرمشهر، به تدریج شهرهای دیگر نیز تحت پوشش طرح‌های غربالگری قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح افزایش خود مراقبتی و سطح دانش مردم در مورد پیشگیری است تاکید کرد: در این طرح پیش بینی شده است که چند بیماری شایع مانند دیابت، فشار خون و برخی سرطان‌های شایع مورد غربالگری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز