خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

داروسازان داخلی همچون خارجی‌ها حرفه‌ای عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۶۷

«آن‌ها سال‌ها کار کرده‌اند تا محصول تولیدی خود را عرضه کنند و ما هم باید در این بخش تلاش کنیم تا داروهای تولید داخل در بازارهای داخلی و جهانی عرضه و مورد استفاده قرار گیرند.»

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید جامعه پزشکی را برای استفاده از محصولات دارویی داخلی متقاعد کرد، تصریح کرد: کمپانی‌های بین المللی برای عرضه محصولات تولیدی خود حرفه‌ای عمل می‌کنند و در دانشگاه‌ها و بیمارستانهای مختلف دنیا تبلیغات زیادی برای داروهای خود انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی افزود: آن‌ها سال‌ها کار کرده‌اند تا محصول تولیدی خود را عرضه کنند و ما هم باید در این بخش تلاش کنیم تا داروهای تولید داخل در بازارهای داخلی و جهانی عرضه و مورد استفاده قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی خود باوری و توانمندی جوانان و اساتید در جهت کاهش وابستگی‌ها و تلاش در جهت رفع آنهاست.

وزیر بهداشت گفت: دولت در تلاش است در حوزه سلامت خدمات بیشتری ارائه کند و بر این امر اهتمام می‌ورزد.

هاشمی با اعلام اینکه دولت یازدهم در شرایط مناسبی مسئولیت را تحویل نگرفت، افزود: دولت یازدهم از ابتدا با مشکلات اعتباری مواجه بوده ولی با این همه ترجیح داد در بخش بهداشت و درمان دو برابر گذشته هزینه کند.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را مقدمه یک کار بزرگ بهداشتی خواند و گفت: این طرح در ادامه شامل تجهیزات پزشکی نیز خواهد شد که اجرای آن در آینده نزدیک آغاز خواهد.

هاشمی افزود: طرح تحول نظام سلامت باید سال‌ها اجرا شود تا تغییرات مورد نظر در بخش بهداشت و درمان حاصل شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: بخش درمان از حوزه‌هایی است که هزینه زیادی را صرف می‌کند و در این راستا بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز هنوز نتوانسته‌اند تمام مشکلات درمانی و بهداشتی خود را مرتفع کنند.

هاشمی گفت: در دولت یازدهم، بهداشت و درمان جزو سه اولویت اول دولت در کنار مشکلات اقتصادی و معیشت و بیکاری جامعه است.

وی وضعیت کشور را در بخش نیروهای بهداشتی و درمانی مستعد خواند و گفت: در بخش تجهیزات پزشکی نیز کمبود خاصی وجود ندارد و ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز نیز در داخل کشور تولید می‌شود اگر چه بخشی از مواد اولیه از خارج وارد می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اعلام اینکه ۸.۵ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند در حالی که هیچگونه خدمات بهداشتی مناسبی در این مناطق وجود ندارد و این مسئله در حاشیه شهرهای زیارتی شدت بیشتری دارد، افزود: وزارت بهداشت قصد دارد خدمات بهداشتی خود را در حاشیه شهر‌ها گسترش دهد و خدمات دولت در حوزه بهداشت و آموزش ادامه پیدا می‌کند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه مردم در حوزه بهداشت و درمان مشکل دارند گفت: رهبر معظم انقلاب و همه سران سه قوه در گسترش خدمات در حوزه سلامت اتفاق نظر دارند و رییس جمهور محترم نیز در سخت‌ترین شرایط دولت، بخش مهمی از اعتبارات به حوزه سلامت اختصاص داده است و این نشان دهنده توجه ویژه دولت به این بخش است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به پایدار کردن این اعتبارت با کمک مجلس امیدوار هستند، گفت: تاکید ریاست جمهوری بر این است که کاری را که در بخش بهداشت و درمان با اجرای تحول نظام سلامت آغاز کرده‌ایم را ادامه می‌دهیم.

هاشمی تصریح کرد: مشکلات ما نیز در اجرای طرح تحول نظام سلامت زیاد است و پزشکان و پرستاران و کادر اجرایی در این طرح واقعا در حال ایثار هستند و علیرغم اینکه حقوق و مزایای خود را به مدت چندین ماه دریافت نکرده‌اند اما در حال تلاش هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقدامات ما باید متوجه پیشگیری و بهداشت عمومی باشد، گفت: مردم ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال صرف استعمال دخانیات می‌کنند و خود را به سمت بیماری سوق می‌دهند که باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز