خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن تالاسمی ایران خواستارشد؛

سازمان غذا و دارو به مشکلات بیماران تالاسمی پاسخ شفاف دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۲۶۲

برخی از شرکت های دارویی که تحت عنوان تولید به واردات مواد اولیه خارجی مشغول هستند و در طول چند سال گذشته با تغییر مبنع مواد اولیه دارو، مشکلات زیادی را برای مبتلایان به تالاسمی فراهم کرده اند ازهمین رو درخواست می کنیم سازمان غذا و دارو در این زمینه پاسخ شفافی بدهد.

دبیر انجمن تالاسمی ایران خواستار پاسخگویی شفاف سازمان غذا و دارو در زمینه مشکلات بیماران تالاسمی شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مشهدی افزود: برخی از شرکت های دارویی که تحت عنوان تولید به واردات مواد اولیه خارجی مشغول هستند و در طول چند سال گذشته با تغییر مبنع مواد اولیه دارو، مشکلات زیادی را برای مبتلایان به تالاسمی فراهم کرده اند ازهمین رو درخواست می کنیم سازمان غذا و دارو در این زمینه پاسخ شفافی بدهد.

وی بااشاره به اینکه تغییر ماده اولیه دارو بدون اطلاع پزشکان درمانگر و سازمان های ناظر خطایی است که نمی تواند بدون بررسی و اقدام مناسب رها شود، افزود: انجمن تالاسمی ایران بارها در این خصوص با مدیران سازمان غذا و دارو و سلامت کشور صحبت نموده ولی تاکنون جواب شفاف و دقیقی از این عزیزان دریافت نشده است.

مشهدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آهن زدایی مستمر و مناسب در درمان مبتلایان به تالاسمی لازم است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به مسأله کیفیت داروهای آهن زدا حساسیت بیشتری نشان دهد و در این خصوص شفاف و قاطع عمل کند بر خلاف تصور برخی از مدیران سلامت کشور، اکثر مبتلایان به تالاسمی تحت درمان با داروهای داخلی نیستند.

دبیر انجمن تالاسمی ایر ان در پاسخ به اظهارات اخیرائم مقام وزیر بهداشت گفت: دکتر امامی رضوی سال ها در کسوت معاونت درمان وزارت بهداشت مسئولیت داشته اند و در جلسات متعددی با گلایه پزشکان درمانگر در خصوص برخی از داروهای مورد مصرف در درمان تالاسمی آشنا هستند، لذا این گفتار ایشان که اکثر مبتلایان به تالاسمی با داروهای داخلی مشکلی ندارند نوعی چشم پوشی بر واقعیات است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که تصمیمات مهم و تأثیر گذار سازمان غذا و دارو بدون رجوع به کارشناسان معاونت درمان و حتی بدون هماهنگی با سایر بخش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ می گردد.

دبیر انجمن تالاسمی ایران با اشاره به اینکه در دوره مدیریت های دکتر امامی رضوی به دلیل شکایت های فراوان بیماران و پزشکان از داروهای تزریقی جدید الورود، عرضه این داروها برای مدتی قطع شد، گفت: تا امروز نیز آمارها حکایت از عدم استقبال عزیزان تالاسمی و پزشکان به داروهای فوق دارد که این مسأله بدلیل عدم اعتماد به کارآیی و کیفیت این داروها است.

دبیر انجمن تالاسمی ایران درخواست کرد مدیران کشور بویژه مدیران سلامت و دارو خواست، مشکلات دارو، درمانی بیماران تالاسمی با حساسیت و دقت بیشتری پیگیری کنند و همه مساعی خود را برای رفع موانع در زندگی این عزیزان به کار برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز