خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران:

بیش از ۷۰ هزار نفر در کشور به ام اس مبتلا هستند

کد خبر : ۱۷۵۳۱۸

«با استفاده از این روش درمانی بسیاری از بیماری‌های لاعلاج که زمانی فکر می‌کردیم غیرقابل درمان است، در حال درمان و کاهش خطرات بیماری است.»

رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران تعداد مبتلایان به ام اس در کشور را بیش از ۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر این بیماران، افراد تحصیلکرده و دختران جوان هستند.

به گزارش ایلنا، دکتر حسین پاکدامن در حاشیه بیست و یکمین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب که روز سه شنبه در هتل المپیک تهران برگزار شد، با اشاره به نقش الکترونوروداینوستیت در درمان بیماری‌های مغزی، گفت: با استفاده از این روش درمانی بسیاری از بیماری‌های لاعلاج که زمانی فکر می‌کردیم غیرقابل درمان است، در حال درمان و کاهش خطرات بیماری است.

وی به نقش عمده دستگاه پت‌اسکن در جراحی‌های مربوط به بیماری صرع، افزود: این دستگاه می‌تواند محل دقیق ضایعه منجر به صرع را شناسایی کند و به جراحی و درمان این بیماری کمک کند، همچنین با استفاده از این دستگاه می‌توان آلزایمر را چندین سال زودتر از وقوع پیش‌بینی، تشخیص و درمان کند.

پاکدامن با بیان اینکه آمار ابتلا به ام اس در حال افزایش است، گفت: طبق تقسیم‌بندی جغرافیایی که هرچه کشورها به خط استوا نزدیکتر باشند، آمار ابتلا به ام اس شان باید کمتر شود. ایران باید زیر دو هزار مبتلا به ام اس داشته باشد، اما اکنون تعداد مبتلایان به ام اس به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: تقسیم‌بندی جغرافیایی نشان می‌دهد که کشورهای نزدیک استوا آمار کمتری از ابتلا به ام اس دارند و همچنین هر چه کشورها پیشرفته‌تر می‌شود، مبتلایان به ام اس در آنها افزایش پیدا می‌‌کند.

پاکدامن، تهران و اصفهان را دارای بیشترین بیمار مبتلا به ام اس معرفی کرد و گفت: متأسفانه جوانان ۲۰ تا ۳۵ سال بیشتر به ام اس مبتلا می‌شوند، البته یک تئوری نیز وجود دارد که می‌گوید، مردم طبقه بالا و تحصیلکرده آمار ابتلا به MS شان بیشتر است.

وی تصریح کرد: مشاهدات نشان می‌دهد علاوه بر سطح رفاه خانواده و میزان تحصیلات زیبایی چهره در این میان نقش دارد به طوری که دختران زیبارو بیشتر از دیگر دختران به MS مبتلا می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز