خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد:

ارزیابی طرح تحول نظام سلامت پس از سه ماه / پزشکان از مالیات شکایت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۳۸

«درچند ماه اخیر مهمترین شکایات پزشکان دراستان های سه گانه خراسان، کرمانشاه، شیراز، فارس، اصفهان در بخش مالیات بوده است.»

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مهمترین خروجی طرح تحول نظام سلامت باید رضایت بندی مردم باشد که وزارت بهداشت نیز به این موضوع توجه ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: مهمترین تاکتیکی که وزارت بهداشت باید به آن توجه کند، پافشاری به استمرار اعتبارات است به طوری که به جامعه پزشکی و مردم این پیام را انتقال دهد که اعتبارات برای اجرای مراحل بعدی طرح تحول نظام سلامت پایدار است و اطمینان خاطر در این زمینه ایجاد کند.

زالی بر ارزیابی طرح تحول نظام سلامت پس از گذشت ۳ ماه تاکید کرد و افزود: مهمترین خروجی طرح تحول نظام سلامت باید رضایت بندی مردم باشد که وزارت بهداشت نیز به این موضوع توجه ویژه ای دارد.

وی در ادامه به مشکل مالیاتی جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی از این فرآیند ناراضی هستند، البته نه اینکه بخواهند مالیات پرداخت نکنند بلکه به دلیل اجحاف هایی که دراین زمینه صورت می گیرد، نگران هستند.

زالی بااشاره به اینکه منظم ترین صنفی که مالیاتهای خود را پرداخت می کنند پزشکان هستند، افزود: این جای تاسف است که افرادی با کارهای دلالی از مالیات فرار می کنند و تمام فشار به پزشکان می آید.

وی با اشاره به اینکه موضوع مالیات موجی از نارضایتی را در پزشکان سراسر کشور ایجاد کرده است، افزود: برخورد مامورین مالیاتی نیز در شان و کرامت جامعه پزشکی نیست و متاسفانه گزارشها از استانها حاکی است که از اجرای مفاد تفاهم نامه مالیاتی نیز استنکاف کرده اند.

زالی تصریح کرد: درچند ماه اخیر مهمترین شکایات پزشکان دراستان های سه گانه خراسان، کرمانشاه، شیراز، فارس، اصفهان در بخش مالیات بوده است و از فرآیندهایی که در این زمینه وجود دارد شکوه دارند.

وی یکی از دلایل اصلی نارضایتی پزشکان را مربوط به مالیات دانست و افزود: با مسئولین مختلفی در این زمینه ملاقات داشتیم و گلایه پزشکان را منتقل کردیم انتظار این است که تیم اقتصادی دولت به این موضوع توجه کند.

زالی افزود: اگر پزشکان امسال پاسخ درخوری درموضوع مالیات دریافت نکنند این مسئله موجب دلزدگی و دلسردی جامعه پزشکی خواهد شد از همین رو نباید بگذاریم این موضوع به یک چالش تبدیل شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید براینکه از آقای روحانی درخواست می کنیم شخصا به موضوع مالیات پزشکان ورود پیدا کند، افزود: نسبت به تشکیل کارگروههای مشترک بین سازمان نظام پزشکی در هر استان و دایره مالیاتی اعلام آمادگی می کنیم تا مشکل مالیات پزشکان حل و فصل شود و آرامش به جامعه پزشکی برگردد.

زالی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب تعرفه‌گذاری خدمات نسبی به جمع‌بندی نهایی رسیده، گفت: در این کتاب مهارت، زمان و خطرپذیری مورد توجه قرار گرفته و ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ خدمت جدید در نظام ارائه خدمات به این سمت می‌رود که تعرفه جدید پیدا کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش یک برنامه تلویزیونی گفت: بار دیگر جامعه پزشکی از سوی جریانات ناآگاه و مغرض با پخش برنامه هایی با موضوعات سلامت و حتی غیر آن به ویژه برنامه تاسف بارشوق زندگی و طراحی سولات سخیف و موهن که غالبا در پی ایجاد یاس و نگرانی در مردم ورنجش در جامعه پزشکی کشور و صدمه وارد کردن به با ارزش ترین سرمایه پزشک و بیمار یعنی اعتماد فی مابین که مهمترین عامل موثر در بهبود بیمار و کیفیت درمان است مورد تعرض واقع شده است.

وی تصریح کرد: سئوال اساسی این است درشرایطی که پزشکان این مرز وبوم در تمامی ساعات شبانه روز در جای جای این خاک پهناور به خدمت رسانی به آحاد جامعه و کمک به دولت مشغولند اهداف تولید و پخش چنین برنامه هایی صرفا اهانت آمیز چه می تواند باشد.؟

زالی خاطر نشان کرد: سازمان نظام پزشکی ادامه این روند و هر گونه تخریب جامعه نجیب پزشکی و همراهی با عناصر کج فهم را به شدت محکوم و عواقب هر نوع و اکنش اجتماعی را گوشزد می کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح باید توسط پزشکان اجرایی شود و درصورتی که جامعه پزشکی ناراضی و دلسرد باشد هیچ طرحی موفق نخواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز