خبرگزاری کار ایران

رییس شورای عالی نظام پرستاری:

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پیگیری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۸۴

اجرای این قانون یکی از خواسته های جامعه پرستاری بوده و با اجرای طرح تحول نظام سلامت این خواسته تشدید شده، بنابراین این مساله در جلسه اضطراری مسوولان نظام پرستاری با وزارت بهداشت، پیگیری خواهد شد.

رییس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به نامه سرگشاده چندی پیش شورای عالی نظام پرستاری به رییس جمهور مبنی بر درخواست اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: پیگیر اجرای این قانون هستیم.

به گزارش ایلنا از سازمان نظام پرستاری، «سیدیعقوب جعفری» افزود: اجرای این قانون اکنون یکی از خواسته های جامعه پرستاری بوده و با اجرای طرح تحول نظام سلامت این خواسته تشدید نیز شده، بنابراین این مساله در جلسه اضطراری مسوولان نظام پرستاری با وزارت بهداشت، پیگیری خواهد شد.

نباید حقی از پرستاران شرکتی ضایع شود

رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: اگر قرار باشد استخدام های جدید گروه پرستاری در بیمارستان ها بصورت شرکتی باشد، باید حق و حقوق آنان داده و تمام تمهیدات لازم دیده شود تا همانند گذشته شرایط بگونه ای نباشد که برای نیروهای شرکتی، بیمه ای در کار نباشد یا حق و حقوق کمی برای آنها اعمال شود.

جعفری با اشاره به تغییر شیوه استخدام های گروه پرستاری از قراردادی به شرکتی گفت: به همین منظور اعضای هیات رییسه و تعدادی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری طی روزهای آینده، جلسه ای اضطراری با مسوولان وزارت بهداشت برگزار می کنند که طی آن راهکارهای احتمالی برای رفع این مساله بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: به هر حال تا حدود یک هفته آینده، حکم افراد زده می شود از این رو در تلاشیم در این نشست مشترک، راهکارهایی پیدا کنیم که خدای ناکرده، متقاضیان دچار مشکل نشوند.

آزمون استخدام های گروه پرستاری(پرستار، اتاق عمل، هوشبری و بهیاری) به منظور رفع کمبود نیروی پرستاری در سیستم بهداشت و درمان کشور، جمعه گذشته(ششم تیر ماه) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز