خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

کاهش میزان پرداخت بیماران بستری در بیمارستان های دولتی

کد خبر : ۱۹۱۴۲۲

اهداف اصلی برنامه نظام تحول سلامت، حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقای کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی ماه های اخیر، در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی در خدمات مشمول برنامه از ۳۷ درصد به هفت درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از دبیرخانه طرح تحول نظام سلامت، «محمد آقاجانی» افزود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران بستری واجد بیمه پایه سلامت فقط ۱۰ درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر(دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان های مشمول این برنامه مراجعه می کنند، پنج درصد از هزینه خدمات را پرداخت می کنند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: اهداف اصلی برنامه نظام تحول سلامت، حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقای کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است.

به گفته آقاجانی، حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سلامت با محوریت اقشار آسیب پذیر، از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت از ۱۵ اردیبهشت ماه در کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: بیمارستان های مشمول طرح تحول نظام سلامت از ابتدای اجرای برنامه به ارائه همه خدمات تشخیصی و درمانی، دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی به تمام بیماران بستری در همان بیمارستان یا در زنجیره تامین خدمات مکلف شده اند که ضوابط این امر به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس این برنامه در صورتیکه بیمارستانی امکان ارائه همه خدمات مورد نیاز بیمار را نداشته باشد براساس زنجیره ارجاع بین بیمارستانی مصوب ستاد اجرایی دانشگاه، عمل خواهد کرد و مسوولیت و هزینه های نقل و انتقال بیماران(آمبولانس) و هزینه خدمات ارائه شده به عهده بیمارستان ارجاع دهنده است.

آقاجانی افزود: همچنین ما به التفاوت تعرفه ها با تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاثیر بسیار زیاد خدمات اورژانسی بر شاخص های سلامت، بیماران تحت نظر که زمان برای آنها حیاتی است از حمایت بیشتری در این طرح برخوردار خواهند بود.

اجرای طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ماه با هدف کاهش هزینه های پرداختی مردم و افزایش دسترسی به خدمات درمانی آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز