خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سود و زیان هر قدمی که برمی داریم، متوجه مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۰۱

باید بدانیم که تصمیمات و عملکرد ما بر روی تصمیم گیری‌های دولت و مجلس شورای اسلامی اثرگذار است و سود و زیان هر قدمی که بر می‌داریم، متوجه مردم کشورمان خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: تمام اهداف سیاست‌های کلی نظام سلامت باید به گونه‌ای عملیاتی شود که برای مردم قابل لمس باشد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در نشست افتتاحیه تدوین سند راه کارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت گفت: سیاست‌های کلی نظام سلامت که در ۱۹ فروردین ماه سال جاری ازسوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، مهم‌ترین منشوری است که در حوزه سلامت و در کشور ما وجود داشته است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هدف گیری این سیاست‌ها مردم هستند، خاطرنشان کرد: امکان ندارد کشوری بدون در نظر گرفتن بعد سلامت، امنیت و آرامش داشته و به پیشرفت برسد، پس باید کار عمیقی را در حوزه سلامت آغاز کنیم و فعالیت‌هایمان در این حوزه نباید نمادین باشد.

هاشمی همچنین افزود: مسئولیت بزرگی بر عهده همه ما است و فضا را باید مثبت کنیم، سیاست گذاران نیز به این باور برسند که حل مشکلات مردم مهم‌ترین هدفشان باشد.

به گفته وزیر بهداشت تمام اهداف سیاست‌های کلی نظام سلامت باید به گونه‌ای عملیاتی شود که برای مردم قابل لمس باشد و مشکلات حوزه سلامت را به طور ریشه‌ای حل کند.

هاشمی تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که اعلام کردند پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت به نظر کار‌شناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام استناد می‌کنند، مبنای کار کمیته‌های عملیاتی سیاست‌های کلی سلامت نیز می‌تواند مکتوباتی باشد که در صحن مجمع به آن‌ها استناد شده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مهم می‌توان از تجربیات و الگوهای موفق کشورهای دیگر نیز بهره گرفت، خاطرنشان کرد: حرکتی که امروز از ما سر می‌زند، تا سالهای مدید در کشور پایدار و پابرجا خواهد بود. پس باید به دور از نگاه‌های بخشی و خودمحورانه مشکلات مردم را در درازمدت ببینیم و دولت و مجلس شورای اسلامی را مجاب کنیم که سهم بخش سلامت را از حوزه اعتبارات افزایش دهند.

هاشمی با بیان اینکه ضروری است اعتبارات و منابع بخش سلامت را پایدار کنیم، ادامه داد: خمیرمایه برنامه ششم توسعه به زودی شکل گرفته و تدوین خواهد شد. در این میان باید بدانیم که تصمیمات و عملکرد ما بر روی تصمیم گیری‌های دولت و مجلس شورای اسلامی اثرگذار است و سود و زیان هر قدمی که بر می‌داریم، متوجه مردم کشورمان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز