خبرگزاری کار ایران

جزئیات طرح تحول هلال احمر تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۶۶

بعد از پیاده شدن گام اول طرح تحول، یک جمعیت پاسخگو، چابک و اثرگذار در سطح بین المللی خواهیم داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به تشریح جزئیات طرح تحول جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: هدف ما این است که جزو ۵ جمعیت برتر و اثرگذار در سطح بین‌المللی قرار بگیریم.

به گزارش ایلنا، سید احمد موسوی با اشاره به اینکه طرح تحول جمعیت هلال احمر دارای ۴ نقطه عطف است، گفت: ۴ گام باید برداشته شود تا به چشم انداز مدنظر برسیم، انشاء‌الله ما بعد از پیاده شدن گام اول طرح تحول، یک جمعیت پاسخگو، چابک و اثرگذار در سطح بین المللی خواهیم داشت.

وی افزود: در گذشته نه فقط سازمان ما، بلکه خیلی از سازمانهای کشور یک نقش وظیفه مداری داشتند و نقش وظیفه‌ای ایفا می‌کردند، اما در دنیا نه تنها از این وظیفه مداری عبور کرده‌اند، بلکه از اثربخشی اقدامات نیز عبور کرده‌اند و به اثرگذاری در زندگی مردم رسیده‌اند.

موسوی ادامه داد: طرح تحول جمعیت هلال احمر می‌گوید باید بیاییم ببینیم اقدامات ما چه تأثیراتی در حوزه‌های عملکردی دارد. در بخش امداد، بخش سلامت و… چه تأثیری گذاشته است. بنابراین با تکیه بر این چارچوب و چشم انداز تبدیل شدن به یک جمعیت برتر در منطقه، طرحی آماده شده تا جزو ۵ جمعیت برتر و اثرگذار در سطح بین‌المللی قرار بگیریم.

وی افزود: در گام نخست، راه اندازی مرکز ملی آینده‌نگاری یا دیدبانی را داریم که برای اولین بار در ایران چنین مرکزی تاسیس خواهد شد. با استفاده از این مرکز می‌توانیم نیاز‌های جمعیت هلال احمر را برطرف، حوادثآینده را رصد و پیش بینی و خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم در مقابل حوادثآماده و پاسخگو باشیم.

موسوی گفت: برای نمونه در مورد همین طوفان تهران مثال می‌زنم که هیچ سازمانی پس از آن پاسخگو نبود. هیچ سازمانی آمادگی لازم برای وقوع آن را نداشت. حتی مردم ما هم آموزش ندیده بودند. در حالی که در کشورهایی که این حوادثبه صورت روتین در آنها رخ می‌دهد، مردم آموزش دیده‌اند و اقداماتی که به سلامتشان کمک می‌کند را بلد هستند. اما متأسفانه در کشور ما این آگاهی وجود ندارد و از ۵ نفری که در طوفان تهران کشته شدند، بیشترشان به علت عدم آگاهی و ندیدن آموزشهای لازم بود.

وی ادامه داد: طوفان یک حادثه بسیار ساده بود، در آینده درگیر حوادثبسیار بزرگتری می‌شویم؛ مانند تغییرات اقلیمی که الان دنیا بسیج شده و روی آن دارند کار می‌کنند. بیماری‌های نوپدید و حوادثنوپدید باعثمی‌شود تا ما سازمان خود را یک سازمان واکنشی زلزله محور نگه نداریم و تمام فکر و ذکرمان این باشد که زلزله می‌خواهد بیاید چه‌کار کنیم، اگرچه برای وقوع زلزله هم باید آماده باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه زلزله فقط یک حادثه است، تاکید کرد: می‌خواهیم جمعیت هلال احمر برای ۳۲ حادثه‌ای که احتمال وقوع آن در کشور ما جود دارد آماده شود. باید بتوانیم خودمان را آماده و تجهیز کنیم، آموزش دهیم و علاوه بر ایفای نقش خودمان، آموزش همگانی را هم در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در سطح بین المللی کارهای ما اثربخش خواهد بود، اظهارداشت: ما از یک مدیریت " درون داد " و " برون داد " عبور می‌کنیم و به یک مدیریت " اثر بخش " تبدیل می‌شویم.

موسوی افزود: وقتی مبنا اثرگذاری است، قطعاً تأثیراتش را از جامعه می‌گیرد. الان در حوزه سلامت، قرار بود طبق برنامه چهارم توسعه کشور، سهم پرداختی مردم به ۳۰ درصد برسد، اما با وجود اینکه سرانه سلامت افزایش پیدا کرد، شاخص پرداخت از جیب مردم به جای اینکه پایین بیاید از ۵۵ درصد به ۷۰ درصد رسید. پس همیشه این نیست که شما هرچقدر پول بریزید کمک می‌کند، وقتی محور اثرگذاری باشد آن وقت سیستم بهینه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز