خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

هزینه نگهداری سالمندان تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۶۹

هزینه سالمندان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که در مراکز دارای مجوز نگهداری می‌شوند، از سوی این سازمان پرداخت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه سالمندان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که در مراکز دارای مجوز نگهداری می‌شوند، از سوی این سازمان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در مراسم بهره برداری مرکز سالمندان مجد شهرستان اردکان در استان یزد گفت: مطالعات نشان می‌دهد با تحولات نسلی در سال‌های آینده جمعیت ایران به سمت سالمندی حرکت می‌کند و با توجه به افزایش طول عمر به دوران سالمندی نیز اضافه می‌شود و مقام معظم رهبری به درستی موضوع را بیان کردند و دیدگاه ایشان در مورد مساله جمعیت یک دیدگاه راهبردی است.

وی با بیان اینکه جامعه ایران باید آمادگی ورود به دوران سالمندی را پیدا کند که متاسفانه هنوز این آمادگی به وجود نیامده است، افزود: اگرچه براساس نهادهای سنتی سالمندان در خانواده‌ها پذیرایی می‌شدند اما با ورود به دوران گذار ارزش‌های سنتی ضعیف شده است.

ربیعی ادامه داد: سبک‌های زندگی جدید ایجاب می‌کند، با تکیه بر ارزش‌های اخلاقی، آموزه‌های دینی و استفاده از روش‌های مدرن برای نگهداری سالمندان اقدام کنیم و این گونه مراکز در واقع ترکیبی از روش‌های نوین با تکیه بر آموزه‌های سنتی است.

وی با اشاره به اینکه در سالمندی نیازهای عاطفی نیز افزایش می‌یابد، یادآور شد: مطالعات در صندوق‌های بازنشستگی نشان می‌دهد؛ این میزان حقوق به دلیل گستردگی خانواده کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و در این زمینه نیز باید راهکارهای مناسب تبیین شود.

ربیعی تاکید کرد: مسائل زندگی شهری امروز موجب شده به سالمندان بی‌اعتنایی شود و ما یک‌‌ رها شدگی را در این عرصه شاهدیم، بنابراین وظیفه داریم جامعه را برای ورود به دوران سالمندی آماده کنیم و چگونگی زندگی در خانه‌های سالمندی را نیز آموزش دهیم و همچنین باید طرح‌های نوینی را برای تنظیم رابطه خانه و سالمندان طراحی کنیم.

وی آغاز عملیات اجرایی مرکز تحقیقات سالمندی را یک تحول بزرگ در این زمینه خواند و با تاکید بر انجام پژوهش‌های نوین در عرصه سالمندی افزود: با همکاری وزارتخانه های بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی سمینار طب سالمندی برگزار می‌شود.

ربیعی به برنامه‌های خود برای تحول در بهزیستی اشاره کرد و افزود: سیاست ما در این حوزه تکیه بر جامعه است اما نه اینکه دولت کار را‌‌ رها کند.

وی با اشاره به اینکه بدون شک در حوزه بهزیستی به ایجاد یک نهضت خیر جمعی نیاز داریم، افزود: بنابراین باید آنچه در سنت‌های دینی ما در مورد خیر جمعی وجود دارد را احیا کنیم.

ربیعی افزود: جامعه ما در این حوزه دارای ارزش‌های غنی است و به یاد داریم که بسیاری از صنعتگران در کنار فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های خیر جمعی نیز داشته اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این تحولات را سامان دهیم، شعار بهزیستی در منزل را محقق خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز