خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با ایلنا:

یکی از اعضای خانواده فرد معلول مددکار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۷۹

در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده یکی از اعضای خانواده فرد معلول، به عنوان مددکار آموزش داده می‌شود و به او یارانه و مزایا تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اثر بخش بودن طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده، از توسعه این طرح خبر داد.

همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درمورد اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده که از حدود یک ماه پیش به صورت سراسری در کشور آغاز شده است، گفت: در گذشته رویکرد ما مرکز محور بود اما اکنون تصمیم گرفتیم، از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده کنیم، بنابراین توانبخشی خانواده محور را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: توانبخشی مبتنی بر خانواده که به آن(FBR) گفته می‌شود، به این معناست که معلول را از طریق خانواده توانمند کنیم به این شکل که یکی از اعضای خانواده به عنوان مددکار آموزش داده می‌شود و به او یارانه و مزایا تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از نظر روانی و حفظ شانیت معلول، توانبخشی مبتنی بر خانواده ارجحیت بیشتری نسبت به توانبخشی مبتنی بر جامعه دارد، افزود: پس از اجرای این طرح، نتایج آن در ۷ استان کشور بررسی شد که گزارشات حاکی از اثربخشی آن بوده است، بنابراین تصمیم داریم که این طرح را توسعه هیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز